شهید مفتح با انحرافات موجود در دانشگاه مبارزه کرد

حجت‌الاسلام شیرمردی با بیان‌اینکه شهید مفتح خود را در حوزه علمیه محصور نکرد بلکه به دانشگاه رفت و با انحرافات موجود در آن مقابله کرد، گفت: علمای بزرگ همچون شهید مفتح با سیره تقوا و نور باطنی خود ما را از ظلمت خارج و به سوی نور بردند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «شیرمردی»  شامگاه سه شنبه، ۲۶ آذرماه در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: مساله علم و قلم و دانش یک مساله کلیدی و بنیادی است.

 

این استاد حوزه علمیه افزود:‌ اگر علم نباشد عبودیت و بندگی حاصل نمی‌شود، انبیا به عنوان معلم می‌آیند و آنچه به بشریت تعلیم می‌دهند همه الهی است.

 

وی با بیان اینکه انسان مخلوق است و خداوند برای او قانون مشخص می‌کند، تصریح کرد: در همه مسائل روحی، روانی، اقتصادی و اجتماعی و سیاسی خداوند برای انسان قانون مشخص کرده است.

 

حجت‌الاسلام شیرمردی بیان کرد: توصیه و سفارش بزرگان دین و علمای ربانی در ادامه راه انبیا و اولیا الهی است، علمای ربانی همچون شهید مفتح آمدند که به مردم بگویند خدا را بپرستید و از طاغوت پرهیز کنید.

 

وی با بیان اینکه اگر ثواب نگاه کردن به چهره عالم بالاتر از نگاه به کعبه است برای این است که عالم انسان را به سوی نور هدایت می‌کند، گفت: علمای بزرگی همچون شهید مفتح با سیره تقوا و نور باطنی خود ما را از ظلمت خارج و به سوی نور می‌بردند.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: شهید مفتح از جمله نخستین علمایی است که به همراه امام راحل پرچم مبارزه با طاغوت را از سال ۴۲ آغاز کردند و در پیروزی انقلاب که انفجار نور در دنیا بود اثر گذاشتند.

 

حجت‌الاسلام شیرمردی ادامه داد: عالمی که تربیت شده اسما حسنی الهی باشد می‌تواند عالم را نورانی کرده و بسیاری از امورات عالم را به دست بگیرد، مبارزات شهید مفتح تنها بخشی از عظمت ایشان است، شهید مفتح خود را در حوزه علمیه محصور نکرد بلکه آمد دانشگاه و با انحرافات موجود در آن مقابله کرد.

 

وی گفت: تمام کارهای علمای ربانی همچون شهید مفتح که نخبگان جامعه اسلامی بودند به خوبی درک نشده است.

 

استاد حوزه علمیه بیان کرد: امروز در دنیا دروس علمای جهان اسلام همچون خواجه نصیر طوسی یا ملاصدرا تدریس می‌شود و مجسمه‌های دانشمندانی نظیر ابن سینا، خیام یا رازی را با افتخار بر در دانشگاه‌های مشهور همچون هاروارد و سوربون فرانسه قرار می‌دهند.

 

حجت‌الاسلام شیرمردی افزود: زمان پهلوی‌ دشمنان به واسطه رضاخان و محمدرضاشاه دنبال این بودند که علوم انسانی را از ما بگیرند، رضاخان با جدایی حوزه از دانشگاه دنبال این بود که قدرت عالم اسلام را کاهش دهد زیرا آنها با فتوای تحریم تنباکو دیدند کمر انگلیس شکست یا با وجود شیخ فضل‌الله ها دیدند که کمر ابرقدرت ها را شکستند، بر همین اساس تصمیم گرفتند اساس و ریشه روحانیت را بزنند به همین دلیل حوزه و دانشگاه را از هم جدا کردند و یک عده به ظاهر مذهبی را به عنوان مربی به غرب فرستادند.

 

وی ادامه داد: پهلوی ها در ایران ریشه دین را زدند یکی از آنها جدا کردن حوزه و دانشگاه بود، افرادی همچون شهید مفتح، شهید بهشتی و شهید مطهری مقابله می‌کنند و ممنوع المنبر می‌شوند.

 

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: نماز عید فطر سال ۵۶ شهید مطهری در شمیرانات رگ حیات شاه را زد که انقلاب را به ۱۷ شهریور سپس به ۱۹ دی و ۲۲ بهمن وصل کرد.

 

وی با بیان اینکه امروز سرنوشت خاورمیانه و آینده کره زمین در دستان شما مومنان انقلابی است که باید همه با هم جهادی کاری کنید، گفت: ما باید زمینه ظهور را فراهم کنیم.

 

حجت‌الاسلام شیرمردی با بیان اینکه شهید مفتح اوهامی را که شیاطین در دانشگاه‌ درست کرده بودند از بین برد، خاطرنشان کرد: شهید همت‌ها، چمران ها و تهرانی مقدم‌ ها همه در مکتب شهدایی همچون شهید مفتح، شهید مطهری و شهید بهشتی تربیت شدند.

 

 

 

 

کد خبر 869628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha