گذر از دنیای پرخطر با تمسک به شعائر الهی

حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی گفت: ترویج فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و نماز امری ضروری و لازم است تا به این وسیله هم مروج شعائر الهی بوده و هم بتوانیم از گذر پر خطر دنیا به سلامت عبور کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام «محمود لطفیان سرگزی» مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، ۲۶ آذرماه در گفتمان دینی «نماز، سلامت روان و نشاط معنوی» که در شبستان مسجد مقدس جمکران برگزار شد، گفت: ترویج فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و نماز امری ضروری و لازم است تا به این وسیله هم مروج شعائر الهی بوده و هم بتوانیم از گذر پر خطر دنیا به سلامت عبور کنیم.

کارشناس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: اذان و نماز فرصتی است که وقتی جوان نمازگزار در دل و جان، اعتقاد وعمل، و در خلق و خوی خود به تحول درونی دست یافت، یقین بداند که نه فقط در آزمون توسعه زندگی بلکه در آزمون توسعه بندگی هم سربلند خواهد بود.

لطفیان سرگزی با بیان اینکه با اقامه نماز و اذان عشق خود را به خدا ابراز می‌کنیم، ادامه داد: جوانان نماینده و آئینه تمام‌نمای ملتی رشید، شهید‌پرور، ظلم‌ستیز، ولایت‌مدار و حق طلب هستند؛ یک جوان نمازگزار باید نسبت به اطرافیان خود احساس مسئولیت داشته باشد و بداند که تکالیفی بر عهده اوست.

استاد و پژوهشگر مرکز تخصصی نماز و مهدویت بیان کرد: نماز معیار شناخت شیطان و مسجد مكان مسلح شدن برای نبرد با شیطان است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره)، گفت: ایشان مصداق یک مؤمن خیراندیش بودند و تأثیر بسزایی در عمران و آبادی کشور و رشد شعور و آگاهی مردم گذاشتند. مطالعه زندگی‌نامه، امام راحل، راهگشا و مشوق انسان در زندگی و آینده‌سازی است.

 

 

منبع: خبرگزاری ایکنا/محمود لطفیان

 

کد خبر 869722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha