دنبال هنر فاخر و انقلابی هستیم / فرهنگ دینی هیچ منافاتی با هنر ندارد

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه به دنبال هنر فاخر و انقلابی هستیم گفت: فرهنگ دینی هیچ منافاتی با هنر ندارد اما متاسفانه برخی ها همواره تلاش کرده تا هنر را از روحانیت جدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی» در آئین رونمایی از پوستر چهارمین همایش تئاتر جوان نور خوزستان که در سالن آمفی تئاتر مجموعه فرهنگی هنری شهید آوینی آبادان برگزار شد اظهار کرد: دین اسلام برای هنر و هنرمند ارزش قائل است و نمی توان از نگاه عمیق و فلسفی که هنر نمایش به جامعه هدیه می کند چشم ‌پوشی کرد.

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان همه آحاد جامعه را موظف به رعایت شئونات اسلامی در اجتماع دانست و افزود: بنای همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی با هنرمندانی است که با مبانی اسلامی و انقلابی حرکت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه هنرِ هنرمند باید شخصیت، رشد و تعالی در جامعه را به همراه داشته باشد تصریح کرد: هنرمندان باید الگوی ایثار و فرهنگ‌ متعالی در جامعه باشند؛ هنرمندان با ارزشی در بخش مختلف هنری فعالیت می‌ کنند که به مقدسات و ارزش‌ های اسلامی و دینی احترام قائل هستند.

 

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه عده ای تلاش کرده تا هنر را از روحانیت جدا کنند اذعان داشت: ما دنبال هنر فاخر و انقلابی هستیم؛ فرهنگ دینی هیچ منافاتی با هنر ندارد اما متاسفانه برخی ها همواره تلاش کرده تا هنر را از روحانیت جدا کنند در حالی که می‌ توان در این عرصه کار کرد.

 

وی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت استاد عبدالرضا حیاتی؛ نویسنده، مداح و هنرمند پیشکسوت خوزستانی، با انتقاد از حضور کم رنگ مدیران استانی و کشوری در آئین خاکسپاری این هنرمند فقید ابراز کرد: متاسفانه آئین خاکسپاری این هنرمند فقید بدون حضور بسیاری از چهره‌ های سیاسی برگزار شد و اگر این هنرمند در استانی دیگری بود شاید بیشتر مورد توجه قرار می گرفت.

 

رئیس حوزه هنری خوزستان با تقدیر از همکاری ها و حمایت های همایون قنواتی، مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: امیدواریم با حضور مدیرکل جدید نیز این همکاری ها بیشتر شود، ضمن آنکه ایشان نیز از بدنه فرهنگ و هنر این منطقه هستند.

 

کد خبر 872556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha