کانون‌های مساجد، مؤلفه های فرهنگی را افزایش داده‌اند

اقبال صالحی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد، مؤلفه های فرهنگی شهرستان تیران و کرون را با توجه به گستردگی عملمرد و پراکندگی در مناطق مختلف، افزایش داده اند.

«اقبال صالحی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان، با اشاره به تأسیس 54 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این شهرستان اظهارداشت: بیش از 50 درصد این مراکز فعالیت دارند و بیش از 20 درصد آن جز مراکز برتر و کسب کننده امتیاز در طرح فهما می باشند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با اشاره به اینکه بخش زیادی از کانون های این شهرستان در روستاها هستند، تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد، مؤلفه های فرهنگی شهرستان تیران و کرون را با توجه به گستردگی عملکرد و پراکندگی در مناطق مختلف، افزایش داده اند.

 

وی ادامه داد: تأسیس این مراکز در روستاها موجب توسعه فعالیت های فرهنگی شده که با تعامل بین مسئولان روستایی فعالیت ها بیش از پیش توسعه می یابد.

 

صالحی کیفی سازی فعالیت های کانون های مساجد را بیش از توسعه کمی مهم بیان کرد و گفت: کیفیت در فعالیت ها موجب تامین نیاز و رفع چالش های فرهنگی و اجتماعی می شود که باید به این موضوع مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کانون های مساجد بپردازند.

 

وی برگزاری جشنواره ها، مسابقات، دوره های آموزشی، کارآفرینی و ارائه خدمات اجتماعی را از برنامه های این مراکز بیان کرد و خاطرنشان کرد: متناسب با برنامه ریزی و نوع نگاه مسئولان کانون ها و فعالان فرهنگی فعالیت ها متفاوت است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه این شهرستان درحوزه فرهنگ دینی دارای ظرفیت های خاصی است، افزود: باید در این حوزه برنامه ریزی جدی صورت بگیرد و توزیع بودجه و برنامه ریزی بلند مدت انجام شود.

 

وی هم افزایی بین مدیران و اعضای کانون های مساجد را مهم بیان کرد و گفت: این تعاملات بین بخشی به کیفیت بخشی و جلوگیری از فعالیت های موازی و جزیره ای کمک می کند.

کد خبر 872952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha