کسب رتبه اول سامانه بچه‌های مسجد توسط کانون غنچه های باغ کوثر در استان آذربایحان غربی

محمدی گفت: کانون فرهنگی هنری غنچه های باغ کوثر توانست با رتبه اول را در سامانه بچه های مسجد به خود اختصاص دهد.

«امینه محمدی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه با اشاره به کسب رتبه اول در سامانه بچه های مسجد گفت: ما در حال حاضر 400 عضو فعال در کانون داریم که از این تعداد 250 نفر بانوان و 150 عضو را آقاین تشکیل میدهند که رده سنی اعضا نیز بین 7 تا 60 سال می باشد.

مسئول کانون فرهنگی هنری غنچه های باغ کوثر افزود: همچنین در کل کشور نیز در طرح فهما بین کانون های فرهنگی هنری مساجد رتبه 34 را به این کانون تعلق گرفته است.

محمدی اضافه کرد: فهما موجب تقویت شبکه گسترده بچه های مسجد، شناخت ظرفیت ها، خلاقیت ها و استفاده از خلاقیت برای توجه بیشتر به فرهنگ و هنر راه اندازی شده است.

وی گفت: در راستای تقویت فرهنگ قرآن و عترت در بین اعضا بزرگترین طرح قرآن و حفظ سوره یس را در بین برنامه های خود داریم و در راستای اجرای بهتر این برنامه به اداره کل آموزش و پرورش ابلاغ شده و در سطح شهر نیز بنرها نصب می گردد.

محمدی در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای طرح شنبه ها با کتاب تصریح کرد: نزدیک 200 کتاب بصورت امانت بین اعضا توزیع شده و بیشتر این کتاب ها در مورد زندگی شهدا، صحیفه سجادیه و آموزش روان خوانی را در بر میگیرد.

مسئول کانون فرهنگی هنری غنچه های باغ کوثر ادامه داد: 3 نوع گروه سرود در رده پسران، دختران و نونهالان داریم.

وی با بیان اینکه طرح تربیت نیروی تخصصی معلم برای دوره های پیش دبستانی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم جز برنامه های مهم این کانون بوده، اظهار کرد: هر ماه نیز یک مشاوره برای اعضا برگزار می شود که بسیار مهم است.

محمدی عنوان کرد: طـی اجـرای این طـرح و بـرگـزاری دوره‌هـای مربـوطـه، علاقمندان به معلّمی و تـدریـس و تعلیم علوم و فنون رشته قرائت قرآن‌کریم «روخـوانـی» و «روان‌خوانی قرآن» و صحّت قرائت نماز در این طرح شرکت می کنند.

مسئول کانون فرهنگی هنری نور غنچه های باغ کوثر افزود: اجرای برنامه های مختلف و حضور نوجوانان و جوانان در مسجد نیازمند عزم جدی است که این مهم در کانون فرهنگی هنری غنچه های باغ کوثر به خوبی در حال انجام است.

مسابقات کتابخوانی، تولید فضای مجازی، آموزش زبان های خارجی، برنامه های خوب اوقات فراغت از جمله فعالیت های این کانون به شمار می آیند.

به گزارش شبستان، طرح فهما عنوان طرحی است که در آن کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با ثبت فعالیت های خویش در سامانه بچه های مسجد، امتیاز کسب می کنند و استانی که بیشترین امتیاز را کسب کند به عنوان پایتخت فهما، معرفی می شود.

کد خبر 873461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha