تولید آثار ماندگار در دومین کنگره ملی شهدای استان قم

رئیس ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ جهاد و شهادت از تولید آثاری ماندگار در دومین کنگره ملی شهدای استان قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «احمد حاجی زاده» عصر امروز (دوشنبه 9دی) در دیدار با آیت الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی که در بیت این استاد حوزه علمیه قم برگزار شد، به ارائه گزارشی از دومین کنگره شهدای استان قم پرداخت و گفت: سنگ بنای نخستین کنگره ملی شهدای کشور در قم گذاشته شده که بعد از سه دهه مدام در شهرهای مختلف کشور در حال برگزاری است.

رئیس ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم افزود: سال 73 در قم اولین کنگره ملی به نام کنگره شهید زین الدین در قم برگزار شد و با توصیه رهبر معظم انقلاب این کار ادامه پیدا کرد و امسال با برگزاری کنگره در چهار استان کشور از جمله کردستان، مرکزی و بوشهر دوره اول به پایان می‌ رسد.

وی با بیان این که دومین کنگره ملی شهدای استان قم آبان ماه 99 برگزار می‌ شود، گفت: با توجه به توصیه بزرگان از جمله رهبر معظم انقلاب یاد و نام شهدا باید بر انگیختگی ایجاد کند و سیره و صدای شهدا را باید به گوش جهانیان برسانیم از این رو در دومین کنگره شهدای استان قم تأکید زیادی بر تولید آثار ماندگار داشته ایم.

رئیس ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم تصریح کرد: باید سبک زندگی شهدا استخراج شود و به دستور رهبر معظم انقلاب ما باید با پدر ومادر شهدا صحبت کنیم و آرمان شهدا را ترویج کنیم چراکه این مسأله در سطوح مختلف جامعه تأثیر بسزایی دارد.

وی با تأکید بر این که در ارتباط با شهید و شهادت غلو و مبالغه درست نیست، گفت: ما در این مسیر به مبالغه  نیاز نداریم بلکه اگر سیره و منش شهدا را تبیین کنیم به اهداف خود رسیده ایم.

حاجی زاده اضافه کرد: ابلاغیه از طرف ستاد کل به دست ما رسید که در آن 23 کمیته دیده بودند ولی ما 10 کمیته را کم کردیم و خودمان چهار کمیته ای که به نظرمان مهم می رسید را اضافه کردیم؛ از جمله کمیته شهدای روحانیت اضافه شده است چراکه روحانیت همیشه پرچم دار و هدایت گر بوده اند و آمار حضور شهدای روحانیت در جبهه نیز نسبت به دیگر اقشار جامعه بالاتر است.

کد خبر 874319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha