ورود گردشگران خارجی به کشور ۲۴ درصد افزایش یافت

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از افزایش ۲۴.۳۰ درصدی ورود گردشگر به ایران در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: به دنبال توزیع گردشگری در استان های مختلف هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « ولی تیموری» امروز (9 دی) در حاشیه بازدید از باغ و عمارت شوکت آباد بیرجند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گردشگری نقطه محور نیست بلکه مسیر محور است، اظهار کرد: همه جغرافیای ایران باید به عنوان مقصد گردشگری در نظر گرفته شود.

 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه  به دنبال توزیع گردشگری در استان‌های مختلف هستیم، گفت: اینکه گردشگر نقاط خاصی از کشور را انتخاب می‌کند و برخی نقاط دارای ظرفیت را مورد بی‌توجهی قرار می‌دهد با پراکنش جاذبه‌ها و تنوع اقلیم کشور خوانا نیست.

 

تیموری با اشاره به اینکه سال گذشته گردشگران ورودی به کشور 52 درصد رشد داشت، ادامه داد: البته ظرفیت گردشگری ایران به مراتب بالاتر از این میزان است که با اجماع و نگرش کلان مقامات و مسئولان عالی کشور باید از این مزیت مطلق بیشتر استفاده شود.

 

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تا مهرماه علیرغم همه مؤلفه‌های بین‌المللی، تحریم‌ها و شرایط ویژه کشور میزان ورود گردشگران به کشور 24.30 درصد افزایش داشته است.

 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر ضرورت معرفی باغ شوکت آباد بیرجند برای جذب گردشگر، عنوان کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای معرفی این مجموعه تاریخی استفاده شود.

 

تیموری  با اشاره به اینکه برخی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری از جمله باغ و عمارت شوکت آباد بیرجند جزو اموال اوقاف و امور خیریه است، افزود: سازمان اوقاف می‌تواند این اموال را به صورت اجاره‌ای در اختیار میراث فرهنگی قرار دهد و از این محل درآمد نیز کسب کند.

 

وی درخواست کرد تا اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از تجربه استان‌های موفق در زمینه واگذاری اماکن وقفی به میراث فرهنگی بهره‌مند شود چراکه این موضوع سبب نگهداری مناسب این املاک می شود.

 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان تاکید کرد: استان خراسان جنوبی دارای ظرفیتها و پتانسیل های فراوانی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است و می‌تواند به عنوان یک استان مرزنشین بخش عمده‌ای از گردشگران استان‌های همجوار به ویژه مشهد مقدس را به خود جذب کند.

کد خبر 874356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha