علی‌رغم تحریم‌ها ورود گردشگران خارجی به کشور رشد قابل توجهی داشت

مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: علی‌رغم تحریم‌ها ورود گردشگران خارجی به کشور رشد قابل توجهی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست هم‌اندیشی با فعالان گردشگری و تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه گردشگری استان یزد با بیان اینکه اعتبارات دولت محدود است، گفت: بر همین اساس یکی از اهداف وزارت میراث فرهنگی واگذاری امور به مردم است که در این زمینه بیش از 2500 طرح در حال اجرا می‌باشد.

وی بودجه میراث فرهنگی را بسیار اندک دانست و افزود: این وزارتخانه گستره فعالیت و برنامه‌های بسیاری دارد اما کل بودجه آن 186 میلیارد تومان است که در مقابل این فعالیت‌ها اندک است.

مونسان با اشاره به اینکه ایران اسلامی علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه توانسته در زمینه گردشگران خارجی با رشد قابل توجهی مواجه شود، اظهار داشت: ایران در سال 97 با 52 درصد افزایش حضور گردشگران خارجی مواجه بوده است و بر اساس معیارهای سازمان جهانی سفر، ایران دومین کشور از نظر سرعت رشد گردشگری در جهان است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمار گردشگران خارجی را با اتمام کرونا قریب به 10 میلیون نفر اعلام کرد و اذعان داشت: سال گذشته علی‌رغم شیوع ویروس کرونا شاهد حضور 8 میلیون و 860 هزار گردشگر خارجی در کشور بودیم که این آمار نسبت به شرایط سال قبل آن افزایش قابل توجهی داشته است.

کد خبر 1019067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha