بیمارستان قدیمی آستارا ظرفیت ایجاد درمانگاه فوق تخصصی را دارد

مرحبا گفت: بیمارستان قدیمی شهر آستارا پتانسیل تبدیل به درمانگاه فوق تخصصی را دارد و می ‌تواند به بیماران خارجی خدمات درمانی ارائه و برای کشور ارزآوری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«غلامرضا مرحبا» امروز(یکشنبه، ۸ تیر) در حاشیه افتتاح CT اسکن بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان در جمع خبرنگاران به جلسه شورای سلامت اشاره کرد و افزود: در جلسه شورای سلامت که با حضور رییس، معاونین و تیم کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، تمامی مشکلات حوزه بهداشت ودرمان آستارا که از دیرباز وجود داشت و مردم گرفتار این مسائل بودند، بررسی شد.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیمات جلسه شورای سلامت، تصریح کرد: در این جلسه تصمیمات خوبی برای بخش بهداشت و درمان آستارا اتخاذ شد که در سال های اخیر بی نظیر بوده است.

 

وی با بیان اینکه اختصاص دستگاه های سنگ شکن، رادیولوژی دیجیتال و همودیالیز به بیمارستان شهید بهشتی آستارا از جمله تصمیمات شورای سلامت بود، اظهارکرد: همچنین در این جلسه مقرر شد بخش فیزیوتراپی بیمارستان آستارا تجهیز و دستگاه های تخصصی دیگری برای بیمارستان شهید بهشتی اختصاص پیدا کند.

 

مرحبا گفت: امیدوار هستم به تصمیمات این جلسه بزودی جامه عمل پوشانده شود و ما شاهد راه اندازی دستگاه های پیشرفته دیگر در بیمارستان شهید بهشتی آستارا باشیم.

 

نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت به بحث پرستاران و کادر خدماتی که در ایام شیوع کرونا ویروس در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان به کار گرفته شده بودند، اشاره کرد و افزود: در رابطه با مشکلات این بزرگواران صحبت های مفصلی انجام شد و دانشگاه علوم پزشکی گیلان قول داد که مسئله را پیگری کند و پیگیر هم است و فعلا این زحمتکشان در بیمارستان خواهند ماند تا بحث های اداری مسئله نیز حل شود.

 

وی تصریح کرد: نگرانی از بابت اخراج این بزرگوارن و زحمتکشان نداریم و این خبر خوبی برای مردم آستارا و خانواده های این بزرگواران است که در ایام شیوع کرونا ویروس، ایثارگرانه به مردم خدمت کردند.

 

مرحبا با اشاره به تلاش های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت مقابله با کرونا، افزود: علی رغم اینکه زیرساخت های درمان گیلان مناسب نبود اما تلاش های کادر سلامت استان موجب شد تا از بحران کرونا عبور کنیم.

 

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان به کمبود خدمات بهداشتی و نیروی انسانی در شهرستان آستارا اشاره و تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان آستارا نیازمند تزریق پزشک متخصص، احداث خانه‌های بهداشت روستایی و همچنین شبانه روزی کردن برخی خانه‌های بهداشت و تبدیل آنها به مراکز درمانی است.

 

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های شهرستان آستارا شرایط لازم برای ارائه خدمات درمانی به گردشگران آذربایجانی را دارد، افزود: بیمارستان قدیمی شهر آستارا پتانسیل تبدیل به درمانگاه فوق تخصصی را دارد و می ‌تواند به بیماران خارجی خدمات درمانی ارائه و برای کشور ارز آوری داشته باشد.

 

مرحبا به افتتاح دومین داروخانه شبانه روزی در بندر آستارا اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این داروخانه خدمات دهی به افرادی که به بیمارستان شهید بهشتی مراجعه می کنند، تسریع یافت.

کد خبر 943674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha