موشک‌باران عین الاسد پاسخی ناچیز به اقدام تروریستی آمریکا بود

سرلشکر صفوی، موشک باران پایگاه‌های آمریکایی در اربیل و عین الاسد از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پاسخی ناچیز به اقدام تروریستی آمریکا ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سردار سرلشکر «یحیی‌ رحیم صفوی» امروز در مراسم گرامیداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی که با حضور اقشار مختلف مردم تبریز در مسجد جامع برگزار شد، اظهار داشت: ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی؛ نشانه ای آشکار از استیصال و درماندگی رژیم جنایتکار آمریکا است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان این‌که خون سپهبد شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس و سایر همرزمانشان موجب نابودی استکبار خواند شد، خاطرنشان کرد: این اقدام شکست راهبردهای آمریکا در غرب آسیا را نشان داد.

وی با اشاره به وعده انتقام سخت رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد:  موشک باران پایگاه ای آمریکایی در اربیل و عین الاسد توسط هوا و فضای سپاه پاسخی ناچیز به اقدام تروریستی آمریکا بوده است.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ترامپ دیوانه هرگز فکر پس لرزه های اقدام تروریستی خود در بغداد را نکرده بود و محاسبات رژیم تروریستی آمریکا در این خصوص اشتباه بوده است.

سرلشکر صفوی از شهید قاسم سلیمانی به عنوان شهید بین المللی جهان اسلام و سرباز حضرت مهدی (عج) یاد کرد و گفت: این شهید والامقام تربیت شده ولایت فقیه و مدافع راستین آرمان های انقلاب اسلامی بود.

وی ارادات اقشار، طبقات و نحله های مختلف فکری، عقیدتی و سیاسی به شهید سلیمانی را نشانه ای از وفاداری ملت ایران به آرمان های امام راحل، شهدا و منویات مقام رهبری دانست و خاطرنشان کرد: اقدام بازاریان تبریز در تعطیل کردن بزرگترین بازار غرب آسیا پس از شهادت سردار سلیمانی موجب الگوبرداری بازار تهران شد.

فرمانده سابق سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با تحلیل اوضاع سیاسی و نظامی منطقه اظهار داشت: آمریکا در سال ۲۰۰۳ اقدام به اشغال خاک عراق به بهانه های مختلف کرد و میلیاردها دلار هزینه و بیش از  ۲۰ هزار کشته و زخمی روی دوست مردم این کشور گذاشت، اما امروز ایران و عراق دوست نزدیک و استراتژیک همدیگر هستند.

وی با بیان این‌که روابط دو کشور ایران و عراق به هیچ عنوان برای آمریکا قابل هضم نیست، ادامه داد: زمانی که این کشور جنایتکار اقدام به اشغال عراق کرد، هدف اصلی‌اش روی کار آوردن دولتی دست نشانده و مطیع آمریکا بود.

سرلشکر رحیم صفوی اشغال عراق و افغانستان از سوی آمریکا طی سال های اخیر را نمونه ای از درنده خویی و کشورگشایی این کشور دانست و گفت: با وجود اینکه بر اثر این تهاجم دو دولت هر دو کشور ساقط شد، اما این دو تحول بزرگ سیاسی منطقه به نفع جمهوری اسلامی ایران تمام شد.

کد خبر 878796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha