کنفرانس خبری مسئولین درباره حادثه مراسم تشییع سپهبدشهید سلیمانی برگزار می شود

نخستین کنفرانس خبری مسئولین ستادبرگزاری مراسم تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان درباره حادثه غم انگیز جانباختن تعدادی از تشییع کنندگان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، پس از حادثه تأسف بار جانباختن ۶۰ نفر و مصدومیت ۲۱۲ نفر که بر اثر ازدحام جمعیت تشییع کنندگان پیکر مطهر سپهبد شهید سلیمانی و همرزمش سردار حسین پور جعفری، اتفاق افتاد؛ حالا قرار است  مسئولین پس از یک هفته و در پی مطالبه گری طیف وسیعی از اقشار مختلف مردم و اصحاب رسانه، كنفرانس خبري برگزار کنند.

 

خیلی ها بر این باور هستند انتخاب مسیر کم عرض میدان آزادی به میدان شهدا برای مراسم تشییع، یک اشتباه بزرگ و عامل اصلی این حادثه تلقی می شود؛ در حالیکه مسیرهای مناسب تری هم در کرمان برای رسیدن به گلزار شهدا وجود داشت.

 

ازدحام جمعیت به حدی بود که در همان دقایق نخست آغاز مراسم، جمعیت در هم قفل شده و حرکت تشییع کنندگان را با دشواری روبرو کرد و این حادثه در شعاع ۱۰۰ متری و در آغاز مسیر تشییع رخ داد.

 

پس از این حادثه دردناک، خانواده شهید سپهبدسلیمانی نیز با صدور پیامی با این خانواده ها همدردی و علاوه بر آن مسئولین، نمایندگان مجلس و نماینده ولی فقیه در استان به منظور تسلی خاطر خانواده های داغدار دیدارهایی انجام دادند؛ در همین حین عیادت از مصدومین بستری در بیمارستان ها نیز انجام شد.

این اما همه ماجرا نیست و افکار عمومی همچنان منتظر پاسخگویی شفاف مسئولین درباره علت این حادثه هستند؛ اصحاب رسانه نیز با پیگیری های متعدد و البته تماس های تلفنی که گاهاً بی پاسخ مانده طی این چند روز درخواست حداقل توضیحی درباره آن داشتند.

 

بسیج رسانه استان کرمان دو روز پیش اعلام کرد: نخستین کنفرانس خبری در این باره سه شنبه(۲۴ دی) برگزار می شود و امروز(۲۲ دی) با ارسال پیامکی نوشت: ستاد برگزاري مراسم تشييع شهيد سپهبد حاج قاسم سليماني و همرزمانش با موضوع حوادث پيش آمده در مراسم تشييع، ساعت ۹ صبح روز سه شنبه 98/10/24 در سالن پيامبر اعظم(ص)استانداري برگزار می شود.

 

بر اساس گزارش شبستان، همه منتظر هستند تا ببینید مسئولین درباره علت حادثه ای که به جانباختن مظلومانه افرادی که به عشق سردار دلها و برای ابراز ارادت خود، به این مراسم آمده بودند چه توضیحی دارند.

مصدومین بستری در بیمارستان های کرمان تا صبح امروز(۲۲ دی) هشت نفر گزارش شده است.

 

کد خبر 879737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha