برنامه ریزی ایجاد موقوفات جدید به نام سردار سلیمانی

کارشناس فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برنامه ریزی ایجاد موقوفات جدید به نام سردار سلیمانی خبرداد و گفت: باید به حدی برسیم که برای کارهای فرهنگی در عرصه انقلاب اسلامی کمبود بودجه نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سومین جلسه «کارگروه مساجد» ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امروز(یکشنبه 22دی) در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

حجت الاسلام «عابدین دلدار» در این نشست خاطرنشان کرد: ما در اداره کل اوقاف برنامه های مفصلی در ایام دهه فجر داریم که از جمله آنها این است که 45 بقعه متبرکه آزین بندی و چراغانی می شود، بانگ الله اکبر و زنگ انقلاب در مدارس موقوفات را نیز خواهیم داشت.

کارشناس فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: حلقه های انس با قرآن در روز و شب، برپایی نشست های گفتمان های انقلاب اسلامی و حضور مشاوران و مبلغان خواهر و برادر از دیگر برنامه های اداره اوقاف در این ایام خواهد بود.

وی در ادامه ابراز داشت: برنامه های بصیرتی نیز خواهیم داشت با توجه به این که برنامه های اوقاف زیاد است و در مورد مساجد نیازمند مجوز هستیم، یکی از کارهای ما این است که زمینه ای را فراهم کنیم تا جلسه ای با مدیرکل اوقاف داشته باشید.

حجت الاسلام دلدار با بیان این که قاریان خوب و گروه های تواشیح و مشاوران مذهبی قابلی با مجموعه اوقاف همکاری می‌کنند، گفت: ما می توانیم این ظرفیت را در اختیار مجموعه مساجد استان قرار بدهیم و همچنین انشاءالله در آینده نزدیک برای بیت النور حضرت معصومه(س) نیز هیأت امنا معرفی خواهیم کرد.

وی با بیان این که در حال برنامه ریزی برای یک وقف جمعی به نام سردار سپهد حاج قاسم سلیمانی هستیم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: با شهادت حاج قاسم سلیمانی تحول و انقلاب دیگری پیش آمد از این رو سعی کنید ائمه جماعات به ویژه در دهه فجر موقوفات انقلابی و جدید ایجاد کنند تا در آینده کمبود بودجه ای برای کارهای فرهنگی و انقلابی نداشته باشیم.

کارشناس فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم یادآور شد: ما طبق اساسنامه و برنامه ریزی هایی که داشتیم باید هر سال 50 وقف جدید ایجاد می‌ کردیم که امسال تا به امروز تنها 20 مورد ایجاد شده است و این کار نیازمند فرهنگ سازی بیشتر در ایام دهه فجر است.

کد خبر 879944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha