فیلم عمار رویکرد مسائل انقلابی را به زبان هنر در جامعه  بیان می کند

حجت الاسلام قربانپور گفت: فیلم عمار سعی دارد رویکرد مسائل انقلابی را به زبان هنر به اطلاع جامعه برساند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «صفرقربانپور» امروز( سه شنبه 24دی) در دهمین نشست هماهنگی جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: این جشنواره بر اساس رویکرد ساخت فیلم‌های انقلابی توسط نیروهای انقلابی و مردمی در دهمین سال، کار خود را آغاز کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: فیلم عمار سعی دارد رویکرد مسائل انقلابی را با زبان هنر به اطلاع جامعه برساند لذا در این راستا تعدادی داوطلب دور هم جمع شدند و ساماندهی پیدا کردند و این جشنواره را راه اندازی کردند و در استان ها به کمک با استفاده از یک نفر به عنوان دبیر، فیلم ها را اکران می کنند.

 

وی با بیان اینکه فیلم­‌های جشنواره عمار در محل­‌های مختلفی مثل سینما، مسجد، مدرسه، دانشگاه، فرهنگسرا، پارک، هیئت، پایگاه بسیج و… اکران می شود، ادامه داد: فیلم های برگزیده که چندی پیش در مراسم اختتامیه در حوزه هنری معرفی شدند، جهت اکران به استان ها ارسال می شود.

 

حجت الاسلام قربانپور اظهار کرد: دستگاه های اجرایی باید سعی کنند تا فضاها و مراکزی را امکان اکران فلیم وجود دارد را معرفی کنند تا فیلم ها به دلیل مسائلی مانند فضا و مکان اکران این فیلم ها به وقفه نیفتد؛ لذا لازم است همه دستگاه ها زمینه را برای بیان اهداف انقلاب اسلامی به زبان های گوناگون از جمله زبان هنر و انقلاب فراهم کنند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی با دلیل داشتن نیروهای مردمی مانند هیئات مذهبی و  روحانیون  و گروه‌های دیگر مردمی تلاش دارد این ارتباط را با این جشنواره برگزار کند که مردم این فیلم ها را ببینید باید این فضا را برای اکران سینماهای مردمی فراهم شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود:هنر سینما و فیلم یک ابزار تأثیرگذار است البته ما باید در این عرصه دقیق عمل کنیم هنرمندان شاخصی در حوزه سینما داریم که در تولید فیلم‌های دفاع مقدس توانسته اند در انتقال پیام ارزش های دفاع مقدس بسیار موفق عمل کنند.

 

وی مردمی بودن را از ویژگی‌های فیلم عمار دانست و تصریح کرد:گاهی یک فرد با یک دوربین کوچک و شاید غیر حرفه‌ای فیلمی بسازد که ارزش های خود را دارد و فیلم عمار فرصتی برای دیده شدن فیلم‌های ارزشی و مردمی است.

 

حجت الاسلام قربانپور بیان کرد:امروز پدیده‌های اجتماعی زیادی داریم که می‌تواند سوژه فیلم عمار باشد و امیدواریم این جشنواره بتواند به تقویت هنر انقلابی کمک کند.

کد خبر 880525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha