كنگره استانی «گام دوم تبليغ» با سخنرانی آیت الله اراکی برگزار شد

كنگره استانی «گام دوم تبليغ» با با حضور جمعي از مديران استان، اساتيد مدارس علميه، ائمه جماعات، فعالين قرآنی و فرهنگي جهادی و فعالين هيئات مذهبی و همراه با سخنرانی آیت الله اراکی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،  كنگره «گام دوم تبليغ» امروز همزمان با اول تيرماه سالروز تاسيس سازمان تبليغات اسلامي و روز تبليغ و اطلاع رساني دينی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی قم در مجتمع نور برگزار شد.

 

در این کنگره جمعي از مديران استان، اساتيد مدارس علميه، ائمه جماعات، فعالين قرآنی و فرهنگی جهادی و فعالين هيئات مذهبی حضور داشتند و در کمیسیون های تخصصی به بحث و ارائه نظر پرداختند.

 

آیت الله «محسن اراکی» عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) که به عنوان سخنران ویژه در این همایش حضور داشت، با تأکید بر این که به دلیل عاقل بودن مردم، عدم توجه عالمان دین به وظیفه تبلیغی خودشان، ملاک گمراهی نخواهد بود، گفت: امروز واقعا عقل و فطرت انسانی برباطل بودن آمریکا و اسرائیل شهادت می دهد.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین «رضا عزت زمانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی قم از ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی 110 مسجد و 650 مبلغ در ایام کرونایی قم خبرداد و گفت: این حرکت توانست با خدمات اجتماعی دستان مردم را در دست امام حسین(ع) قرار بدهد.

 

در بخش دیگر ی از این نشست حجت الاسلام صفر فلاحی، مشاور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر این که پذیرش حق نیازمند تبلیغ آن با شیوه های نو و صحیح است، گفت: بهره گیری از فضای تبلیغ سنتی منافی بهره گیری از ابزار روز نیست و ما باید از وسائل نو هم نهایت استفاده را برای تبلیغ دین داشته باشیم.

 

همچنین حسن مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم با بیان این که کسانی که فرهنگ را تبیین می‌کنند بعضا از مبانی فکری نادرستی برخوردارند، گفت: مدیریت فرهنگی کشور برعهده مبلغان متخصص و متعهد است؛ حجت الاسلام والمسلمین «محمد خواجوی» رییس مجمع عالی نخبگان بسیج قم نیز دیگر سخنران این همایش بود.

 

گفتنی است، این کنگره همراه با برگزاری کمیسیون های تخصصی بود که در حاشیه این همایش برگزار شد، که كميسيون مديران استاني با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين طائب برقرار شده بود و  كميسيون فعالان قرآنی نیز با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا عابديني استاد حوزه علميه قم برگزار شد.

 

همچنین كميسيون مداحان و فعالان هيئات مذهبي با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين ماندگاری، كميسيون ائمه جماعات و امامان روستا با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين صمصام الدين قوامي امام جمعه پرديسان، كميسيون مديران و اساتيد حوزه هاي علميه با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين رهدار و كميسيون فعالان فرهنگي جهادي با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين ناصر ميرمحمديان قائم مقام معاون فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامی برگزار شد.

کد خبر 941075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha