جبهه مقاومت هرگز قائم به شخص نیست

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به خطای راهبردی و استراتژیک آمریکا در ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی تأکید کرد که جبهه مقاومت هرگز قائم به شخص نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، هم اندیشی علمی با موضوع «مقاومت و تدوام انقلاب اسلامی» شامگاه چهارشنبه(25دی) از سوی پژوهشکده علوم و اندیشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تالار امام مهدی(عج) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

 

حجت الاسلام «علی اصغر نصرتی» با اشاره به عظمت موضوع شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و استقبال بی نظیر مردم از ایشان ابراز کرد: این رویداد یک حادثه نیست بلکه یک نقطه عطف و یک برهه تاریخی است، بنابراین باید مقاومت را باید به عنوان بین الملل انقلاب اسلامی مطرح کرده و افق آن را بالا ببریم.

 

عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی در ادامه سخنان خود با بیان این که منازعه بین اسلام و کفر و بین جریان استضعاف و نظام استکباری از سطح نیابتی به تقابل مستقیم رسیده است، گفت: ما فکر می‌ کنیم یک فاز مهمی از قصه همین است که درگیری از حالت حمایت های نیابتی خارج شده و درگیری مستقیم شده است که در این صورت تکلیف برای ما صریح تر و روشن می‌ شود.

 

حجت الاسلام نصرتی تصریح کرد: محاسبات طرف آمریکایی این است که جبهه مقاومت قائم به شخص است، از این رو به نظرشان رسید که آن شخص هم شهید قاسم سلیمانی است و اگر ما به عنوان شخص محوری و رهبری جریان مقاومت از سر راه برداریم از هم خواهد پاشید که اگر این طور باشد باید طبیعتا جبهه مقاومت انسجام خود را از دست داده و به تدریج افول کند.

 

وی ابراز داشت: جبهه مقاومت هرگز به شخص خاصی قائم نیست و برخورد این چنینی با این شخص محوری که یک انرژی ویژه ای را در سطح منطقه و جهان اسلام و در بین مستضعفان عالم ایجاد کرد صرفا به خاطر شخص ایشان نبود، بلکه مقاومت دارای سازمان و نهاد شده است چون مقاومت دارای ایمان، هدف، سازمان و خوداتکایی است.

 

عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی افزود: شهادت حاج قاسم الگو سازی از فرماندهی و سازماندهی ایجاد کرد و این تبدیل به یک الگوی مدیریتی برای بقیه جبهه ها شد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: مطلب دیگر این است که جبهه استکباری دچار به هم ریختگی شده است، چون اسرائیل ضربه پذیر شده و در معرض نابودی است و هرچه هزینه می‌ کنند به حالت اولیه قبل از جریان مقاومت برنمی گردد.

 

حجت الاسلام نصرتی با اشاره به این که اسرائیل در شیب نابودی قرار گرفته است، گفت: فلسفه وجودی اسرائیل هم امروز زیر سؤال رفته است چون ساخت این رژیم برای رشد یک دولت یهودی نبود بلکه می‌ خواستند این حکومت، منطقه را ببلعد و پایگاه منطقه ای نظام سرمایه داری باشد ولی ناکارآمد شده است و نمی تواند تعادل را به نفع جبهه استکبار حفظ کند.

کد خبر 881464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha