مقاومت عصاره اندیشه مکتب اهل بیت(ع) است

استاد دانشگاه دفاع ملی مقاومت را عصاره اندیشه مکتب اهل بیت(ع) برشمرد و گفت: مقاومت یک برگ برنده ای است که کمک می‌ کند زمین مواجه با طاغوت را خودمان اضافه کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، هم اندیشی علمی با موضوع «مقاومت و تدوام انقلاب اسلامی» شامگاه چهارشنبه(25دی) از سوی پژوهشکده علوم و اندیشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تالار امام مهدی(عج) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

 

حجت الاسلام «سید مهدی رفیعی راد» در این نشست با بیان این که در آینده ابعاد گسترده تری از جنایت ترور شهید سلیمانی روشن می‌ شود، بیان داشت: جا دارد بحث کنیم که چطور می‌ شود که رییس جمهور یک کشور پیشرفته نظامی به صورت مستقیم فرمان ترور یک ژنرال نظامی یک کشور جهان سومی را صادر می‌ کند.

 

استاد دانشگاه دفاع ملی با بیان این که در این قضیه بدون شک نفوذی های داخلی هم بی تقصیر نبودند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها به قضیه نفوذ و نفاق های داخی اشاره کرده اند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مقاومت سپهری در حکمرانی جامع کشور است، تأکید کرد: مقاومت را بنده در وادی امنیت می‌ بینم، مقاومت وقتی موضوعیت دارد که یک عامل بی ثبات کننده خارجی وجود داشته باشد و این در حوزه منازعات پدید می‌ آید.

 

حجت الاسلام رفیعی راد تصریح کرد: برای حفظ انقلاب اسلامی بر اساس نظریه سیاسی که به آن معتقد هستیم با دو جبهه داخلی و خارجی مواجهیم، کسانی که می‌ خواهند انقلاب اسلامی را استحاله کنند و دوم جهان استکبار که ما غالبا آن را در گفتمان دینی خودمان، طاغوت می‌ دانیم.

 

وی ابراز داشت: طاغوت برای پایین آوردن هزینه مواجه و شکستن ما به استحاله ما می پردازد از این رو به دنبال تضعیف مقاومت و پایین آوردن ضریب تأثیر آن هستند؛ مقاومت یک برگ برنده ای است که کمک می‌ کند زمین مواجه با طاغوت را خودمان اضافه کنیم هرچند در داخل خیلی به این موضوع توجه نمی شود.

 

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان این که حرف های سست کننده و بیجایی مثل مذاکره را زمانی که خروجی آن مشخص شده است نباید بزنیم، تأکید کرد: اساتید علوم سیاسی می‌ گویند جنگ در حقیقت شکست دیپلماسی سیاسی است بنابراین وقتی قتالی صورت گرفته و ترور شهید سلیمانی صورت گرفته است چه دلیلی دارد بحث مذاکره مطرح شود؟

 

وی در ادامه عنوان کرد: مقاومت عصاره اندیشه مکتب اهل بیت(ع) است و یک نگاه عملیاتی باید به آن توجه داشته باشیم چون لوازمی دارد و از این طریق می‌ توانیم به موضوعات دیگر هم بپردازیم.

کد خبر 881467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha