راهبرد سردار سلیمانی در استفاده توأمان از قدرت سخت و نرم

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به تلاش های گسترده سردار سلیمانی در استفاده از قدرت سخت و نرم، گفت: به کار گیری توأمان قدرت نرم و سخت راهبردی برای مقاومت جهانی اسلام در برابر استکبار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، هم اندیشی علمی با موضوع «مقاومت و تدوام انقلاب اسلامی» شامگاه چهارشنبه(25دی) از سوی پژوهشکده علوم و اندیشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تالار امام مهدی(عج) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

 

«رجبعلی اسفندیار» در این نشست با تأکید بر این که مقاومت به تعبیر رهبر معظم انقلاب خدمت به انسان و انسانیت از موضع قدرت به عنوان موهبت زندگی و کمال است، گفت: قدرت برای ایجاد امنیت، تعالی، رفاه اجتماعی و امثال آن است.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه با بیان این که قدرت در نگاه استکبارگران ابزاری برای سرکوب دیگران است، گفت: قدرت سخت از ابزارهای فیزیکی برای وادار کردن اطاعت دیگران استفاده می‌ کند و قدرت نرم توانایی شکل دهی به ترجیحات دیگران از طریق اقناع و ایجاد جذابیت برای طرف مقابل که او به اراده خودش با فرد صاحب قدرت نرم همراه شود.

 

وی ابراز کرد: سردار سلیمانی در مقاومت خودش برای مقابله با تهدیدهای دشمن از هر دو نوع قدرت استفاده کرد؛ از نظر قدرت سخت که بی نظیر بود و قدرت نرم را نیز به تأسی از ولایت و رهبری از اسلام گرفت و با پایبندی به مبانی اسلام از جمله اصل توحید محوری بر عنصر وحدت تأکید می‌ کرد.

 

اسفندیار در ادامه سخنان خود با بیان این که اصل دوم جهان بینی توحیدی است، گفت: شهید سلیمانی از وحدت امت اسلامی به عنوان یک باور مشترک برای همه محور مقاومت استفاده کرد و پذیرش چنین باوری آن تشییع جنازه عظیم را به همراه دارد.

 

وی تصریح کرد: اصل بعدی ارزش های معنوی و فرهنگی است که در نظام اسلامی تولید شده و میزان کارایی و توانمندی فعالیت ها یا مقاومت را دو چندان می‌ کند و به مرحله حداکثری می‌ رساند و شهید سلیمانی قدرت نرمی تولید کرد که سپاهی از سراسر جهان با او همراه می‌شود.

 

کارشناس علوم سیاسی در ادامه عنوان کرد: ظلم ستیزی، کرامت انسانی، برابری، عدالت، حمایت از مستضعفان، ولایت فقیه و رهبری، پایبندی و غیره هنجارهایی است که رهبران مقاومت اسلامی به کمک آن به تولید قدرت نرم در جهان اسلام پرداختند.

 

وی با اشاره به این که راه موفقیت مقاومت بهره گیری از این قدرت نرم است، گفت: به کار گیری توأمان قدرت نرم و سخت راهبردی برای مقاومت جهانی اسلام در برابر استکبار است.

کد خبر 881472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha