مأموریت اصلی دانشگاه‌های نسل سوم توسعه کشور به سمت اشتغال‌زایی است

نقدی یکی از اهداف و مأموریت اصلی دانشگاه‌های نسل سوم را توسعه کشور به سمت اشتغال‌زایی و کارآفرینی عنوان کردوگفت: توسعه، اشتغال و کارآفرینی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهمترین رسالت این دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «رضا نقدی» در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تحصیل بیش از چهار هزار دانشجودر۴۶ رشته اظهار داشت: ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند.

 

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان پرورش نیروهای متخصص و کارآمد در عرصه صنعت و کار استان سمنان را از وظایف این دانشگاه برشمردو تأکید کرد: این مجموعه دانشگاهی ذاتاً کارآفرین است.

 

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان دانشگاهی شغل محور و کارآفرین دارای تعاملی سازنده با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط بوده و آمادگی خود را برای ایفای نقشی مؤثر و سازنده در دفاع از آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اعلام می‌کند.

 

نقدی با یادآوری اینکه کارآفرینی و مهارت محوری درواقع اساس دانشگاه فنی و حرفه‌ای است ادامه داد: آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان در دانشگاه‌های دیگر بین پنج‌تا نهایتاً ۲۰ درصد است اما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این میزان حداقل ۷۰ درصد محاسبه می‌شود و در برخی استان‌ها این امر ۱۰۰ درصد است.

 

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه این  دانشگاه نقش خوبی درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی، نگاه به داخل، نیروی کار بومی برای تولید داخلی و ... عملکرد خوبی را داشته باشد اظهارداشت:  درنتیجه کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی، بیانیه گام دوم، نگاه به داخل و ... همگی در درون این دانشگاه نهفته است.

 

کد خبر 882101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha