رهبر انقلاب اسلامی سپه سالار امام زمان(عج) اند

ایشان در ادامه با اشاره به اهمیت و رسالت خطیر معاونین اجتماعی دانشگاه ها،نقش آن ها را حتی از وزیر هم برتر خواندند و افزودند:«اگر کسی می خواهد امور فرهنگی را به دست بگیرد باید اول به تهذیب خود بپردازد.»

خبرگزاری شبستان:دومین هم اندیشی معاونین فرهنگی اجتماعی و نمایندگان وزیر در هیات های نظارت بر تشکل های اسلامی امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبستان در این هم اندیشی که با عنوان "دانشگاه و بصیرت حسینی"انجام شد معاونین فرهنگی دانشگاه های کشور راهکارهای توسعه فرهنگ اسلامی در میان دانشجویان را بررسی کردند.

آیت ا..قرهی سخنران دوم این هم اندیشی  در راستای رسالت معاونین فرهنگی دانشگاه های کشور به نکات مهمی در این باره اشاره کردند.

ایشان با اشاره به این که متولیان فرهنگی باید چه خصوصیتی داشته باشند،افزودند:«درباره این که متولیان فرهنگی باید چه خصوصیتی داشته باشند بهترین گفته از آن مولای متقیان است که فرمودند:آن کسی که می خواهد فرهنگ را به دست گیرد ابتدا باید به تعلیم خویش همت گمارد و بعد از آن به تعلیم دیگران»

استاد حوزه علمیه امام مهدی(عج) در ادامه گفت:یکی از متفکرین غرب به نام مارکاپ درباره فرهنگ نکته ای مهم را مطرح کرده است.مارکاپ می گوید که فرهنگ برای بشر غذای روح نیست بلکه خود  فرهنگ،روح بشر و زندگی اوست.زمانی که به اسلام نگاه می کنیم ،می بینیم که اسلام همه ی علوم را در خدمت فرهنگ سازی برای بشر قرار داده است.

ایشان در ادامه با اشاره به اهمیت و رسالت خطیر معاونین اجتماعی دانشگاه ها،نقش آن ها را حتی از وزیر هم برتر خواندند و افزودند:«اگر کسی می خواهد امور فرهنگی را به دست بگیرد رسالت او حتی از وزیر هم برتر است.او باید خود را نخست مهذب کند و اول باید خود به تعلیم نفس خویش بپردازد . نباید به امور فرهنگی صرفا به عنوان یک بخشنامه نگاه کند.»

مدرس حوزه  و دکترای فلسفه غرب از دانشگاه هامبورگ در ادامه گفت:اگر اعتقاد نداشته باشیم امور فرهنگی صرفا با بخشنامه درست نمی شود و باید از تهذیب خود شروع کرد.بایستی به اخلاق توجه کرد و باید اخلاق را در همان معنای سنتی در دانشگاه ها ایجاد کرد.

ایشان در ادامه با اشاره به لزوم  توجه به سخنان مقام معظم رهبری راجع به اهمیت فرهنگ و امور فرهنگی افزودند:«آیت الله مولوی قندهاری درباره رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمودند که ایشان سپه سالار امام زمان (عج)اند.»

استاد حوزه علمیه گفت:درست است که بودجه در مسائل فرهنگی کم است اما آن چه که مهم است آوردن دانشجویان به صورت خودجوش به سمت این امور است.

ایشان در ادامه با اشاره به اهمیت تقوا چه در زندگی عملی و چه در علم بیان کردند:مسئولین باید بدانند تقوای سیاسی و تقوای علمی است که مهم است چرا که امر بزرگی  به نام فرهنگ را در دست گرفته اند.

لازم به ذکر است که هم اندیشی معاونان فرهنگی دانشگاه های کشور حضور معاونان کلیه دانشگاه های کشور و دکتر خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در دانشگاه تربیت مدرس در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر 88258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha