افزایش ۶۳ درصدی مراجعات به کمیته امداد قم نسبت به مدت مشابه سال گذشته

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با اشاره به افزایش ۶۳ درصدی مراجعات به کمیته امداد قم نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: این مسأله دلیل محکمی بر اوج مشکلات اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «اکبر میرشکار» امروز(یکشنبه 29دی) در دیدار با آیت الله فاضل‌لنکرانی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان این که در حال حاضر 22 هزار و 500 خانوار به صورت مستمر از کمیته امداد خدمات دریافت می‌ کنند، گفت: 36 هزار و 700 خانوار مراجعات غیر مستمر داشته اند و مبالغ آن هم متفاوت بوده است که برای همین میزان نزدیک به 10 میلیارد تومان هزینه شده است.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با بیان این که در حال حاضر نزدیک به هفت هزار خانواده داریم که زنان، سرپرست خانوار هستند، گفت: 1200 خانواده از آن 22 هزار خانوار، دارای حداقل یک بیماری صعب العلاج هستند که برای این افراد هزینه های جداگانه ای صورت می‌ گیرد.

 

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: از 22 هزار خانواده، 11 هزار نفر سالمند هستند که بخشی از آن دچار زخم بستر شده اند که برای این تعداد پرستار ویژه استخدام شده است.

 

میرشکار یادآور شد: بیش از چهار هزار دانش آموز و نزدیک به 700 دانشجو تحت پوشش داریم و برای آن ها کمک هزینه تحصیلی داریم که در 9 ماهه امسال دو مشکل داشتیم؛ یکی این که مراجعات ما نسبت به 9 ماه سال گذشته 69 درصد رشد داشته است که نشان دهنده اوج مشکلات اقتصادی کشور است.

 

وی با تأکید بر این که تمام هم و غم کمیته امداد، تأمین حداقل های زندگی است، گفت: بالای 3 هزار بی مسکن داریم که برای آن ها کمک هزینه اجاره و رهن پرداخت کرده ایم و همین طور در ارتباط با پرداخت جهیزیه که هشت میلیون تومان کمک هزینه می‌ دهیم با وجود این که خیلی کم است، اما بالاترین میزان کمک هزینه پرداخت جهیزیه در کل کشور است.

کد خبر 882743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha