پیگیری نهضت مساله محوری در راستای حل مشکلات استان توسط بسیج دانشجویی

پورمیرزایی از تشکیل و پیگیری نهضت مساله محوری به صورت علمی به منظور حل مشکلات استان توسط بسیج دانشجویی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « علی پورمیرزایی » روز گذشته در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه از برگزاری یادواره شهدای دانشجو در استان یزد در اسفندماه جاری خبرداد.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل انقلابی و بسیجی است که راهبردهای معینی برای خود دارد و در راستای آرمان های امام (ره) و انقلاب گام برداشته است.

وی افزود: نهضت مساله محوری به عنوان مهمترین رویکرد ما در بسیج دانشجویی است که در آن 4 گام طراحی شده است و به مسائل در سطح استان و کشور به صورت علمی پرداخته است.

پورمیرزایی بیان کرد: شناخت مسئله، حل مسئله، هسته‌های گفتمان ساز، هسته‌های دانشجویی و هسته‌های اقدام میدانی در این نهضت نقش آفرینی می‌کنند.

وی همچنین بیان کرد: تشکیل هسته های علمی در رابطه با مسائل از جمله اقدامات ما است که در نهایت به حضور جهادی دانشجویان در مسائل مختلف می انجامد که نمونه بارز آن اردوهای جهادی در مناطق محروم و حاشیه شهر است.

مسئول بسیج دانشجویی یزد ادامه داد: تاکنون 30 گروه جهادی در استان یزد تشکیل شده است که 6 هزار نفر ساعت فعالیت های خود را در مناطق محروم و در راستای کمک به مردم خدمت رسانی کرده اند.

پورمیرزایی با بیان اینکه در راستای مسئله محوری، شبکه استان‌های یزد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار می‌شود گفت: این شبکه به بررسی مسائل و مشکلات مرتبط چهار استان نام برده است.

وی ادامه داد: در سال قریب به ۲۵ تا ۳۰ یادواره شهدای دانشجو در سطح استان یزد همراه با اجلاسیه نهایی آن در کنگره شهدای دانشجوی استانی در ۲۷ بهمن برگزار می‌شود.

مسؤول بسیج دانشجویی استان یزد خاطرنشان کرد: در این مراسم یاد و خاطره ۱۳۴ شهید دانشجو و امسال هم دانشجوی شهید سانحه هوایی «امیرحسین قربانی بهابادی» و بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

پور میرزایی یکی از اهداف برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان یزد را جمع‌آوری آثار و خاطرات، وصیت‌نامه‌ها و انتشار کتاب شهدا برشمرد و افزود: در سطح ملی سایت شهدای دانشجو به آدرس «www.shohadayedaneshjoo.ir» راه اندازی شده است که تاکنون اطلاعات مرتبط با ۱۱۲ شهید دانشجو بارگذاری شده است.

کد خبر 886889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha