بهره برداری از پروژه های ملی شهرستان مهریز با حضور معاون اول رئیس جمهور

زارع زاده با اشاره به بهره برداری از پروژه های دهه فجر در شهرستان مهریز گفت: پروژه های ملی شهرستان مهریز با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « رضا زارع زاده مهریزی» امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: شهرستان مهریز یکی از شهرستان های ده گانه استان یزد است که دارای ظرفیت ها مختلف است.

فرماندار شهرستان مهریز بیان کرد: تنها چشمه فصلی، تنها تپه شنی و بالغ بر 42 قلعه، 100 اثر ثبت شده، 500 اثر شناسایی شده، بالغ بر 20 بومگردی، 210 هزار هکتار منطقه حفاظت شده با گونه های نادر گیاهی و جانوری از جمله این ظرفیت ها در شهرستان مهریز است.

وی افزود: ما در شهرستان در حوزه صنعت بالغ بر 250 واحد صنعتی تقریبا فعال داریم که بالغ بر 5 هزار نفر در آن واحدها کار می کنند و تنها کشتارگاه صنعتی استان در این شهرستان است.

زارع زاده گفت: تنها کارخانه سیمان استان، تنها معدن سرب و روی به عنوان مراکز صنعتی استان در این شهرستان است که ویژگی خاصی را به شهرستان داده است.

وی افزود: شهرستان مهریز یکی از شهرستان هایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی خود شاهد اقبال عمومی برای سرمایه گذاری بوده اما این نیز همراه با چالش هایی بوده که یکی از آن ها پاسگاه شهید مدنی است که بیش از دو دهه همچنان شاهد جابه جایی آن نبوده ایم.

فرماندار شهرستان مهریز بیان کرد: حضور اتباع بیگانه در شهرستان مهریز نیز از دیگر چالش های ما در شهرستان است که باعث شده برخی از افراد روستایی نیز به جابه جایی افراد افغانی مبادرت ورزند که این نیز چالشی برای ما است.

زارع زاده بیان کرد: با توجه به این که شهرستان صنعتی و معدنی است شاهد مهاجرت های داخلی و خارجی بوده ایم که این نیز با مشکلاتی برای ما ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: ما پروژه های متعدد و متنوعی در شهرستان را در حوزه اعتبارات استانی و ملی و همچنین هزینه های خیری داریم.

فرماندار مهریز خاطرنشان کرد: اعتبارات ملی شامل اصلاح پیچ بادامک با حدود 5 میلیارد تومان اعتبار، تقاطع تنگ چنار با حدود 18 میلیارد تومان، پروژه گاز میانکوه با 25 میلیارد تومان اعتبار است.

زارع زاده بیان کرد: در حوزه خیری نیز 3 پروژه خیری نیز شامل سالن اجتماعات، 2 مدرسه را در دست اقدام داریم که مهمترین پروژه خیری شاخص شهرستان نیز ستارگان آسمانی در حوزه معلولان است که با هزینه 12 میلیارد تومان به همراه تجهیزات در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: فرودگاه مهریز به عنوان تنها فرودگاه تفریحی، آموزشی و فرودگاهی با وسعت 98 هکتار با هزینه ای بالغ بر 60 میلیارد تومان، تنها بندر خشک استان یزد با حدود 700 هکتار زمین نیز از دیگر پروژه های ما است.

وی افزود: نرخ بیکاری در شهرستان بر اساس آمار سرشماری میزان 9 و نیم درصد است ولی خوشبختانه تعطیلی و بیکاری کارخانه این در شهرستان نداشتیم و حتی راه اندازی کارخانه را نیز داشته ایم.

فرماندار مهریز بیان کرد: ما متقاضی کار متناسب با بستر شهرستان نداریم و ما نیاز به نیروی کاری  داریم که کار یدی انجام دهند.

 

 

کد خبر 887320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha