بازدید خبرنگاران از پروژه های عمرانی شهرستان مهریز

در آستانه دهه فجر، خبرنگاران استان یزد در بازدید یک روزه از پروژه های عمرانی شهرستان مهریز بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، با توجه به قرار گفتن در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی، خبرنگاران استان یزد در بازدید یک روزه از پروژه های شهرستان مهریز بازدید کردند.

در این بازدید که زارع زاده، فرماندار شهرستان مهریز نیز حضور داشت، خبرنگاران از پروژه های باغ جهانی پهلوان پور، طرح باز آفرینی شهری، مرکز توانبخشی ستارگان آسمانی، ساختمان در حال تکمیل شهرداری و باغ خوشنویسی بازدید کردند.

باغ جهانی پهلوان پور مهریز به عنوان یکی از باغ های ثبت شده جهانی است که به عنوان یک نمونه زیبا از باغ‌های اصیل ایرانی در تاریخ ۷ مهر سال ۱۳۸۱ هجری شمسی و با شماره ۶۳۳۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. همچنین این باغ در سال ۲۰۱۱ و طی نشست سی و پنجم در فهرست آثار جهانی یونسکو نیز به ثبت رسید تا بر اهمیت آن بیش از پیش تاکید شود.

طرح بازآفرینی شهری به عنوان یکی دیگر از پروژه های مورد بازدید شهرستان مهریز بود که در این بازدید از مکان های در حال تعمیر و طراحی بر اساس معماری سنتی ایرانی اسلامی صورت گرفته، بازدید شد.

زارع زاده فرماندار شهرستان مهریز در این بازدید گفت: برآورد هزینه طرح بازآفرینی شهری میزان 9 میلیارد تومان بود که یکی از آنها باغ پهلوان پور بود که بالغ بر یک میلیارو 400 میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: مهرپادین، پهلوانپور، روستای باغ ارم، شهرک سلمان، باغ بهار و سرو به عنوان پروژه ها در این طرح بوده است.

فرماندار شهرستان مهریز بیان کرد: هشت بهشت به عنوان طرح دیگر در بازآفرینی شهری است که در ان هشت باغ بوسیله راه های ارتباطی به هم وصل می شوند  و تمامی محلات به هم ارتباط پیدا می کنند.

در ادامه این بازدید نیز از مرکز توانبخشی خیری ستارگان آسمانی بازدید شد که رضا زارع سرپرست بهزیستی مهریز در این بازدید گفت: این مرکز به همت یکی از خیران شهرستان از فروردین ماه امسال آغاز شده که به عنوان مرکز آموزشی و توانبخشی زیر نظر مرکز ذهبی زیر 14 سال ستارگان آسمانی اداره می شود.

وی افزود: این پروژه در ابتدا به میزان 176 میلیون تومان در زمینه به مساحت 2 هزار متر زمین آغاز شده و تا دو سال آینده در مساحتی 1700 متری به بهره برداری خواهد رسید.

زارع زاده بیان کرد: این پروژه دارای بخش های توانپزشکی، فیزیوتراپی، آب درمانی و اتاق تاریک است که برای ساخت آن 4 میلیارد تومان برآورد شده که با تجهیزات به میزان 12 میلیارد تومان برآورد شده است.

علیرضا ابویی، رئیس شورای اسلامی شهرستان مهریز نیز در بازدید از ساختمان در حال ساخت شهرداری این شهرستان گفت: بر آورد اولیه این ساختمان به میزان 3 و نیم میلیارد تومان بود که با توجه به پیوست های آن بالغ بر 6 میلیارد تومان شده است.

وی افزود: این طرح در متراژ 2 هزار و 700 متر مربع عرصه و 2 هزار و 400 متر مربع زیربنا صورت گرفته است.

کد خبر 887315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha