هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در بوشهر برگزار شد

هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در ۴ گروه و شاخه امتحانی و در ۱۶ رشته در استان بوشهر همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

«فاطمه کرمپور» صبح جمعه (11 بهمن) در حاشیه برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در گفتگو با خبرگزاری شبستان  در  بوشهر، با اشاره به اهمیت تعمیم و تعمیق مفاهیم قرآن کریم در میان آحاد جامعه و ارتباط و انس بیشتر با مضامین آیات کلام الله وحی اظهار داشت: ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآن و عترت در استان و همچنین به روز رسانی و تکمیل بانک اطلاعاتی قرآنی کشور و استان در رشته های مختلف آموزشی قرآن و عترت از مهمترین اهداف برگزاری این آزمون می باشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تاکید بر اینکه هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در 4 گروه و شاخه امتحانی و در 16 رشته برگزار شده است بیان کرد: 4 گروه و شاخه امتحانی شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت (ع)، حفظ قرآن کریم و آموزش های الکترونیکی می باشند.

 

کرمپور با اشاره به ثبت نام هزار و 582 نفر جهت شرکت در این آزمون از استان بوشهر تصریح کرد: تعداد هزار و 234 نفر جهت شرکت در آزمون کتبی، 101 نفر برای شرکت در آزمون شفاهی و 247 نفر جهت شرکت به صورت الکترونیکی در این آزمون از استان بوشهر ثبت نام کرده اند.

 

وی با تاکید بر حضور چشمگیر بانوان در این آزمون اشاره کرد: در استان بوشهر تعداد هزار و 230 نفر از شرکت کنندگان را خواهران تشکیل داده اند و 352 نفر دیگر برادر می باشند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه پس از اعلام نتایج آزمون به برگزیدگان آزمون به قید قرعه جوایز نقدی اهداء می شود اظهار داشت: به تمامی شرکت کنندگان دارای امتیاز بالای 90 آزمون معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح تقدیر اعطاء خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه حد نصاب امتیاز قبولی در آزمون نمره 70 و آزمون الکترونیکی نمره 80 از 100 امتیاز می باشد تصریح کرد: به تمامی نفراتی که حد نصاب نمره قبولی را دارا می باشند گواهینامه معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطاء می شود.

 

کد خبر 887462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha