طرح سهمیه‌بندی آمار طلاق را کاهش می‌دهد

بند پی طرح سهمیه‌بندی آمار طلاق را کاهش می‌دهد گفت: برخی از مشکلات زوج های جوان دخالت های بی مورد خانواده ها و اطرافیان است است، طبق گزارش های صورت گرفته این طرح نقش مهمی در کاهش آمار طلاق داشته است.

«انوشیروان محسنی بند پی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با بیان اینکه سهمه بندی طلاق می تواند در کاهش آمار آن تاثیر داشته باشد گفت: امسال طرحی  تحت عنوان سامانه تصمیم در اجرای طرح کاهش و کنترل طلاق با مشارکت قوه قضائیه راه‌اندازی شد، هدف از راه‌اندازی این سامانه این بود که همسران دچار مشکل و اختلاف، قبل از اینکه وارد سیستم انتظامی و قضایی شوند، از طریق سیستم غربال سامانه تصمیم که شامل مددکار اجتماعی، روانشناس و کارشناس خانواده است، مشاوره‌هایی را دریافت کنند که به سازش منجر شود و از وقوع طلاق جلوگیری شود.

 

 استاندار تهران با بیان اینکه طرح تصمیم طرح بسیار خوبی است اظهار کرد: این مشاوره ها تا حدود زیادی مشکلات زوج ها را حل و فصل می کرد، برخی از مشکلات زوج های جوان دخالت های بی مورد خانواده ها و اطرافیان است است، طبق گزارش های صورت گرفته این طرح  نقش مهمی در کاهش آمار طلاق داشته است.

 

بند پی بیان کرد: طرح سهمیه بندی طلاق یک طرح یکباره ای که بدون اقدامات کارشناسانه، مطرح و اجرایی شود، نتوده است، بلکه روی این طرح بررسی های زیادی صورت گرفته، نظرات کارشناسی زیادی اعمال شده و در نهایت با یک جمع بندی تصمیم به اجرای آن گرفته شده است.

 

وی با اشاره به مهمترین عامل کاهش طلاق اظهار کرد: فرزند آوری، آموزش مشاوره های قبل، حین و بعد از ازدواج و اشتغالزایی از جمله مهمترین عوامل کاهش طلاق در جامعه است.

 

استاندار تهران با اشاره به طرح نماد در مدارس خاطر نشان کرد: دانش آموزان دوره ابتدایی در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند که طرح نماد با رویکرد پیشگیری از بروز این آسیب‌ها اجرایی می‌شود.ما با اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش اموزان، شرایطی را فراهم  می کنیم که دختران و پسران بحث نقد پذیری، اجتماع پذیر بودن و صعه صدر داشتن را بیشتر یاد بگیرند.

 

وی افزود: افزایش میزان ازدواج  علاوه بر موارد فوق در گِرو  افزایش وام ازدواج و ایجاد تسهیلات و مشوق‌های لازم و عدم نگاه تجملی به موضوع ازدواج است.

 
محسنی بندپی گفت:  افزایش آمار طلاق در جامعه نیاز به بررسی و تحلیل کارشناسان دارد و نمی توان تنها یک موضوع به عنوان مثال اقتصادی را عامل بحرانی در خانواده‌ها معرفی کرد بلکه نداشتن شناخت و امید به تغییر عاملی مهم در از هم پاشیدن بنیان خانواده‌هاست.

کد خبر 888262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha