برگزاري جشن های دهه فجر در ۱۰ مسجد شاخص قم

حجت الاسلام روحانی از برگزاري جشن های مردمی دهه مبارك فجر در ۱۰ مسجد شاخص قم به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین «سعيد روحاني» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با گرامیداشت ایام الله دهه فجر به برنامه های مساجد در این ایام اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه هاي « جشن های مردمی مساجد شهر مقدس قم » به همت کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهل و يکمين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی در 10 مسجد شاخص شهر مقدس قم برگزار مي شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: برخی برنامه ها سال هاست که هر ساله در همه ی مساجد برگزار می شود اما باید توجه داشت به منظور جذب حداکثری و بهره مندی از تمام ظرفیت های موجود لازم است برنامه های دهه فجر را با ایده های جدیدتری برگزار کرد.

 

وی با تاكيد بر ضرورت برگزاري هرچه باشكوه تر جشن هاي دهه مبارك فجر ادامه داد: امسال با هدف جذاب سازی برنامه ها مراسم متنوعی را خواهیم داشت.

 

رئیس کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهل و يکمين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی با اشاره به برخی از این برنامه ها گفت: پخش سرودهای انقلابی از مساجد قبل از اذان ظهر و مغرب در دهه فجر، برگزاری جشن ویژه در مسجد با حضور مجریان توانمند و مسابقات جذاب و شاد، برگزاری جلسات سخنرانی با استفاده از سخنرانان توانمند و انقلابی، فضاسازی و آذین‌بندی مساجد، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با حضور جوانان با موضوعاتی چون چرایی انقلاب، سیاست خارجی و استقلال کشور، ولایت فقیه، انتخابات وغیره از جمله این برنامه هاست.

 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی برپایی ایستگاه های صلواتی، غرفه های فرهنگی، برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوعات مرتبط با ایام دهه فجر، معرفی کتاب، برپایی نمایشگاه با عناوینی چون انتخاب اصلح طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی، استکبار ستیزی، دشمن شناسی، دستاوردهای انقلاب را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

 

رئیس کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان قم ادامه داد: برپایی میز خدمت در مساجد و دعوت از مسئولین جهت پاسخگویی، گرامیداشت چهلم سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانشان، پرده خوانی و روایتگری انقلاب توسط طلاب آموزش دیده حوزه علمیه، انتخاب شهید شاخص هر محل و تجلیل از خانواده ایشان به ویژه شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم در برنامه های مسجد، حضور در گلزار شهدا و تجدید بیعت با آرمان های انقلاب اسلامی، دیدار با خانواده شهدا و پیشکسوتان انقلابی محله با همکاری امام جماعت مسجد محل و تقدیر و تجلیل از ایثارگران انقلاب از دیگر برنامه هاست.

 

وی با اشاره به برنامه هايي كه اين کارگروه بصورت ویژه در مساجد شاخص استان قم برگزار می کند گفت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در 10 مسجد شاخص شهر مقدس قم جشن های مردمی مساجد شهر مقدس قم با مشارکت اعضای کارگروه مساجد برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: از شامگاه 12 بهمن این برنامه ها در مساجد شاخص و انقلابی شهر مقدس قم آغاز شده  و تا 21 بهمن ماه ادامه خواهد دارد که شامل مساجد طفلان مسلم(ع)، بقیه الله (عج)، امام جعفرصادق(ع)، مسجد مقدس جمکران، چهل اختران، موسی بن جعفر(ع)، مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، چهارده معصوم (ع)، حضرت زینب کبری(س) و انصار الحسین(ع) می شود.

کد خبر 888283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha