افزایش طلاب در مدارس علمیه خواهران کشور

مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران از افزایش طلاب خواهر در مدارس علمیه همزمان با سال تحصیلی آینده خبر داد.

حجت الاسلام محسن محدث، مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران به خبرنگار شبستان گفت: با وجود رویکردهای مختلف در حوزه‌های علمیه خواهران مبنی بر افزایش ظرفیت پذیرش خواهران، این آمادگی وجود دارد که در سال تحصیلی 91، پذیرش طلاب خواهر افزایش یابد.

وی ادامه داد: به طور میانگین هر مدرسه حداقل دارای یک کلاس درس است که در صورت مساعد بودن شرایط، پذیرش خواهران در برخی از مدارس افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام محدث با اشاره به توسعه کمی و کیفی مدارس علمیه خواهران به صورت تدریجی گفت: در ابتدا حوزه‌های علمیه خواهران دوره‌های آموزشی را به شیوه حضوری برگزار می‌کردند و این در حالی است که امروز دوره‌های نیمه‌حضوری و پاره‌وقت نیز برای طلاب در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته یک‌چهارم مدارس دوره آموزشی پاره‌وقت را برگزار کردند و این دوره امکان توسعه و افزایش را دارد.

مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: با توجه به استقبال طلاب خواهر از مدارس علمیه خواهران، افزایش ظرفیت پذیرش بالاتر از سی درصد را در سال تحصیلی 91 در دستور کار دارم.

حدود 38 هزار طلبه خواهر در سطح 2 تحصیل می‌کنند

حجت الاسلام محدث گفت: حدود 38 هزار طلبه خواهر در مقطع سطح 2 یا معادل کارشناسی تحصیل می‌کنند. اگر مدارسی امکان افزایش ظرفیت پذیرش طلبه را داشته باشند و همچنین بتوانند کلاس‌های خود را افزایش دهند باید با مدیریت‌های استانی مکاتبه و هماهنگی داشته باشند.

وی درباره تعداد طلاب خواهر محصل در دوره‌های سطح 2 و 3 گفت: بیش از 4 هزار طلبه خواهر در سطح 3 و حدود 38 هزار طلبه در سطح 2 مشغول به تحصیل هستند.

پایان پیام/
 

کد خبر 88902

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha