سردار سلیمانی فرمانده و دیپلمات قوی بود

قاسمی با بیان اینکه سردار سلیمانی فرمانده ای مقتدر بود که در جلسات عملیاتی و غیرعملیاتی شجاعانه تصمیم می گرفت، گفت: او یک فرمانده و دیپلمات قوی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سردار «رستم قاسمی» شامگاه امروز(دوشنبه ۲۱ بهمن) در مراسم گرامیداشت 22 بهمن و یادبود سردار دل ها در امامزاده عبدالله(علیه السلام) گرگان اظهار کرد: بنده در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن به ویژه زمانی که سردار سلیمانی معماری و بنای مقاومت را تشکیل داد با ایشان همکاری می کردم.

 

مشاور عالی وزیر دفاع با بیان اینکه سردار سلیمانی و لشکر او در همه عملیات های بزرگ دوران دفاع مقدس پیشتاز بودند، ادامه داد: حاج قاسم در دوران جنگ همیشه پیشتاز بود و در سخت ترین شرایط در خط مقدم حضور داشت.

 

وی یادآور شد: در حالی که بعد از جنگ تحمیلی بسیاری از افراد به دنبال استراحت و تفریح بودند حاج قاسم سلیمانی حدود 10 سال با باندهای مواد مخدر در جنوب شرق کشور مبارزه کرد.

 

قاسمی به سحرخیزی و وقت شناسی سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و متذکر شد: به ندرت اتفاق می افتاد که جلسات حاج قاسم بعد از ساعت 6 صبح آغاز شود، در حالی که بسیاری از افراد در خواب بودند جلسات او رأس ساعت 6 صبح شروع می شد.

 

مشاور عالی وزیر دفاع با بیان اینکه شهید سلیمانی در طول 40 سال استراحت نداشت و شبانه روز در تلاش بود، بیان کرد: سردار سلیمانی بعد از انتصاب به فرماندهی نیروی قدس به معمار جریان مقاومت تبدیل شد و این جریان را به درستی شکل داد.

 

وی با بیان اینکه حاج قاسم از بُعد برنامه ریزی یک برنامه ریز تمام عیار بود، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی در دوران مقاومت حزب الله را شکل داد و حزب الله را پایه ریزی کرد که 40 روز در برابر فنی ترین ارتش دنیا مقاومت کرد و شخصاً در کنار سید مقاومت فرماندهی این جنبش را برعهده گرفت.

 

قاسمی خاطرنشان کرد: حاج قاسم جریان های فلسطینی را سازماندهی و حمایت کرد و یمن را در برابر رژیم سعودی و استکبار و نظام سلطه هدایت کرد.

 

مشاور عالی وزیر دفاع با بیان اینکه آمریکا و غرب هزاران تیشه را برعلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشتند تا به ریشه انقلاب اسلامی بزنند، گفت: دشمن در آخرین اقدام می خواست با ابزار دین با انقلاب اسلامی برخورد کند لذا داعش را به راه انداخت و حاج قاسم کسی بود که مقابل این جریان ایستاد.

 

وی اضافه کرد: داعش 70 درصد سوریه و بیش از نصف دمشق را در اختیار داشت و در حالی که بسیاری می گفتند وقت خروج «بشار اسد» فرا رسیده اما حاج قاسم ایستاد، داعش در عراق نیز در چند کیلومتری بغداد رسیده بود اما سردار سلیمانی به همراه چند تن از نیروهایش شخصاً در منطقه حضور یافت و بغداد را نجات داد.

 

قاسمی با بیان اینکه سردار سلیمانی فرمانده ای مقتدر بود که در جلسات عملیاتی و غیرعملیاتی شجاعانه تصمیم می گرفت و اکثر عملیات های بزرگ سوریه را طراحی و فرماندهی می کرد، متذکر شد: او یک فرمانده و دیپلمات قوی بود.

 

مشاور عالی وزیر دفاع سردار قاآنی، فرمانده جدید سپاه قدس را فردی مبتکر و خلاق دانست و یادآور شد: سردار قاآنی به طور کامل نیروی قدس را می شناسد و ویژگی های خاصی دارد و این توانمندی و امید وجود دارد که با حضور ایشان خون حاج قاسم بر زمین نخواهد ماند.

 

کد خبر 892834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha