تشکیل تشکّل های معرفتی  با هدف تربیت افراد تراز انقلابی یک ضرورت است

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به ضروریت تشکیل تشکّل های معرفتی گفت: تشکیل تشکّل های معرفتی برای تبیین معارف اسلامی با هدف تربیت افراد تراز انقلابی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی» در خطبه های نماز عبادی جمعه 2 اسفند با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: متقین روش زندگی خود را براساس دستورات خدا و اهل بیت(ع) تنظیم می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: برای توسعه معارف اهل بیت(ع) امام محمدباقر(ع) به قول رهبر معظم انقلاب بحث تشکل ها را پایه ریزی کردند؛ کاری که در حال حاضر بر زمین مانده است.

 

به گفته آیت الله حسینی همدانی، داشتن تشکّل برای تربیت نیروهای تراز انقلابی با هدف تبیین بیانیه گام دوم انقلاب یکی از ضرورت ها است.

 

وی با اشاره به اینکه امام محمدباقر(ع) برای توسعه معارف الهی در فضای زمان و برهه خود با شکل دادن تشکّل های انقلابی فعالیت های شاخصی داشتند مطرح کرد: آن حضرت در جهت جریاناتی مانند تغییر دائمی خلفا، استعدادهای برتر را شناسایی و تعلیم دادند.

 

وی بیان کرد: حضرت محمدباقر(ع) پس از ایجاد شبکه علمی با محوریت خویش علوم علمی و شیمی را به عنوان راویان حدیث را تربیت و به سراسر اسلامی پراکنده کردند.

 

شیوه مناظره برتربیت دین اسلام را در جهان اثبات کرد

 

امام جمعه کرج توضیح داد: مجموعه های مناظرات امام محمدباقر (ع) در کتابی با عنوان « احتجاج» جمع آوری شده است که مرهون زحمات آیت الله طبرسی است که جای آن دارد جوانان با مراجعه به آن از این کتاب مهم استفاده کنند.

 

نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه به زندگی حضرت امام هادی(ع) اشاره کردند و بر ضرورت الگوبرداری مسئولان و مردم از زندگی آن امام معصوم که همراه با قناعت، ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی بود تأکید کرد.

 

تربیت نسل جوان مبتنی بر اصول اسلام مبنی بر ساده زیستی و قناعت و پرهیز از تجملات سرلوحه کار مسئولان باشد

 

آیت الله حسینی همدانی مطرح کرد: هرگز نباید اجازه داد که سبک زندگی مادی گرای غربی نشر و توسعه پیدا کند و این یکی از کارهایی است که در مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید تسری پیدا کند.

 

به گفته وی، اگر برنامه نداشته باشیم، خسارت ما حتمی است و دیدار رهبر معظم انقلاب و توصیه ایشان به آنان در جهت تبیین دستورات زندگی اهل بیت(ع) قابل توجه است؛ ما باید در جهت تعاملات و روابط و تمامی مسائل ریز و درشت خود را منطبق با اصول اسلامی کنیم.

 

انقلاب اسلامی برگرفته از گفتمان نهضت حسینی(ع) است

 

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی برگرفته از گفتمان نهضت حسینی (ع) است مطرح کرد: ما انقلابمان را برمبنای گفتمان نهضت حسینی شکل داده ایم و امروز ترویج معارف اسلامی و ارزش های دینی مبتنی بر گفته ها و دستورات اهل بیت(ع) است.

 

زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه برای شناخت اهل بیت(ع)

 

خطیب نماز جمعه کرد توصیه کرد: باید زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه را فهمید و نشر داد چرا که روش زندگی ما را تغییر می دهد و زندگی ارتباطی ما تنظیم می شود؛ یکی از راه های نشر علوم، مناظره بود آنچنان که امام هادی(ع) انجام می دادند.

 

وی در محور دیگر سخنان خود عنوان کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب را با مداحان و مردم تبریز در چند روز گذشته ملاحظه کردید که نکات مهمی داشت که یکی از آن ها این است که شرکت در انتخابات جنبه فرعی ندارد بلکه جنبه شرعی دارد.

 

آیت الله حسینی همدانی توضیح داد: آنچه مهم است حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات است که مردم از نخستین ساعات صبح نسبت به این حضور اهتمام ورزیدند.

 

نماینده ولی فقیه در پایان بیان کرد: مردم برنده اصلی انتخابات هستند و دشمن را در جریان این حضور پرشور خود مأیوس خواهند کرد.

 

 

 

کد خبر 896915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha