اعزام کلیه متقاضیان عمره، منوط به نظر شورای عالی حج

مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت گفت: اعزام کلیه ثبت نام کنندگان عمره نیازمند سیاست ها و هماهنگی های ویژه است که در صورت موافقت شورای عالی حج با این موضوع سیاست ها و روش های اعزام اعلام می شود.

علی اکبر غیرتی، مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت در رابطه با امکان اعزام کلیه ثبت نام کنندگان عمره سال 91 به خبرنگار شبستان گفت: اجرای این تصمیم منوط به موافقت شورای عالی حج است که ریاست آن را رئیس جمهور بر عهده دارد. 

وی افزود: با توجه به میزان بالای ثبت نام کنندگان و استقبال ویژه مردم از این مسئله، اعزام کلیه ثبت نام کنندگان عمره نیاز به هماهنگی و سیاست گذاری های ویژه دارد که در صورت موافقت شورای عالی حج، این سیاست ها ابلاغ و اجرایی می شود. اما تاکنون تصمیم خاصی در این زمینه گرفته نشده است.  

سازمان حج و زیارت پیش از این اعلام کرده بود که از میان 6 میلیون و 400 هزار نفری که برای عمره ثبت نام کرده اند، قرعه کشی شده و دو میلیون و 400 هزار نفر به عمره مفرده اعزام می شوند.

اما به دلیل استقبال زیاد مردم احتمال انجام قرعه کشی در دو مرحله و اعزام سایر متقاضیان در مراحل بعد نیز وجود دارد. هرچند در هنگام ثبت نام نیز در فرم های مربوطه قید شده بود که تنها برای تعداد محدودی از ثبت نام کنندگان  امکان اعزام وجود دارد و سود سپرده سایر متقاضیان همراه با مبلغ ثبت نام به آنها پس داده می شود. 

در رابطه با زمان و روز دقیق قرعه کشی هنوز اعلام نظر قطعی انجام نشده است اما اخباری مبنی بر انجام آن در هفته جاری شنیده می شود. 

شایان ذکر است با توجه به این که اعزام افراد ثبت نام کننده از سال 93 آغاز می شود بنابراین تا زمان فرا رسیدن نوبت اعزام این افراد، اعزام پشت نوبتی ها و افرادی که در گذشته ثبت نام کرده اند به پایان میرسد.

پایان پیام/

کد خبر 89695

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha