عدالت فرهنگی با فعالیت کانون های مساجد در مناطق روستایی محقق شده است

حجت الاسلام رمضانی گفت: با توجه به اینکه در روستاها، مراکز فرهنگی چندانی وجود ندارد، وجود کانون های مساجد موجب شده تا شاهد عدالت فرهنگی بوده و روستاییان هم بتوانند از برنامه های مختلف فرهنگی و دینی بهره مند شوند.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در آستانه ۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار داریم، مجموعه ای که در حوزه فرهنگ و دین فعالیت دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: در استان قزوین ۳۶۵ کانون فرهنگی هنری در مناطق شهری و روستایی فعال هستند که در طول سال و در مناسبت های مختلف برنامه های متعددی را برای اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان دارند.

 

وی اضافه کرد: در استان قزوین  ۱۴۷ کانون در قزوین، ۵۴ کانون در بوئین زهرا، ۷۸ کانون در تاکستان، ۳۰ کانون در البرز،  ۲۸ کانون در آوج و ۲۸ کانون هم در آبیک فعالیت دارند

 

حجت الاسلام رمضانی افزود: از مجموع کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ۱۹۶ کانون روستایی و ۱۶۹ کانون شهری است که بیشتر کانون های مساجد استان در مناطق روستایی دایر هستند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در روستاها، مراکز فرهنگی چندانی وجود ندارد، وجود کانون های مساجد موجب شده تا شاهد عدالت فرهنگی بوده و روستاییان هم بتوانند از برنامه های مختلف فرهنگی و دینی بهره مند شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطر نشان کرد: در طول سال برنامه های متعددی در کانون ها برگزار می شود که برگزاری جشنواره تئاتر بچه های مسجد، جشن روزه اولی ها، اجرای برنامه های دهه فجر، اجرای طرح هنر رضایت از زندگی، برگزاری مسابقه بیانیه گام دوم انقلاب، همایش هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی و غیره از جمله مهمترین برنامه هایی است که در سال جاری در کانون های مساجد اجرایی شد.

 

وی اعلام کرد: یکی از اقداماتی که در سال جاری شاهد انجام آن از سوی ستاد کانون های مساجد بودیم، راه اندازی سامانه بچه های مسجد و ثبت فعالیت کانون ها در این سامانه بود که این امر موجب شد تا ضمن ساماندهی کانون ها، فعالان این حوزه بتوانند از تجارب کانون های مختلف بهره مند شوند؛ با این اقدام به صورت هدفمند هم حمایت از این کانون ها صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام رمضانی تأکید کرد: با راه اندازی این سامانه، کانون ها نسبت به ثبت اعضا و فعالیت خود اقدام کردند که با ارزیابی که صورت گرفت در قالب رویداد ملی فهما (پایتخت فرهنگ و هنر ایران) کانون های برتر معرفی شدند.

 

وی با اشاره به برنامه کانون ها در مقابله با ویروس کرونا توضیح داد: در شرایط امروز هم که شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم کانون ها با ارائه برنامه های مختلف به صورت مجازی سعی دارند تا گامی هرچند کوچک در مسیر مقابله با این بیماری بردارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد: محدود کردن برگزاری مراسم ها و برنامه های فرهنگی، ضدعفونی و نظافت مساجد، انفاق و توزیع محصولات پزشکی، اطلاع رسانی راه های پیشگیری از بیماری از طریق فضای مجازی از جمله اقدامات پیشگیرانه از بیماری کرونا در کانون های مساجد است.    

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر سال به مناسبت ۱۸ اسفند مراسمی با حضور اعضای کانون های مساجد برگزار می شد که در سال جاری با توجه به شرایط پیش آمده و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، این مراسم برگزار نشد که ان شاالله در آینده این برنامه برگزار و از کانون ها تجلیل خواهد شد.

 

کد خبر 902596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha