رویکرد کانون‌های مساجد بهره گیری از ظرفیت فرهنگ و هنر در توسعه فرهنگی است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود گفت: نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در توسعه فرهنگی کشور بسیار مهم و قابل توجه است. 

«علی اکبرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز که به مناسبت فرا رسیدن ١٨ اسفند، سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ترتیب یافت، اظهار داشت: شکل گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از آثار ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نقش این کانون ها در توسعه فرهنگ اسلامی ایرانی، بسیار مهم و قابل توجه است.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود با ارائه آماری از تعداد کانون های فرهنگی هنری شهرستان، افزود: تا به امروز در شهرستان هشترود ۵۴ کانون تاسیس شده که ١٧ مورد آن شهری و ٣٧ باب در روستاهای تابعه بخش مرکزی شهرستان و بخش نظرکهریز، ایجاد شده اند و اقدامات جالبی  طی مدت فعالیت خود انجام داده اند.

 

وی با ارایه گزارشی مختصر از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد هشترود در سال جاری گفت: امسال در اکثر کانون ها برنامه های فرهنگی هنری متنوعی برگزار شده که به عنوان مثال می توان به مسابقات کتابخوانی، اردوهای تفریحی و ورزشی، جلسات آموزشی قرآن (روخوانی، تجوید، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم)، دوره های آموزش خوشنویسی، کلاس اخلاق و آشنایی و پیشگیری از معضلات اجتماعی و.... اشاره کرد.

 

اکبرزاده با اشاره به تاثیر فعالیت های این کانون ها در کاهش آسیب های اجتماعی اضافه کرد: در سال ١٣٩٨ با پیشنهاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود، تفاهم نامه ای بین کانون های فعال و این اداره، امضاء شد که طبق مفاد آن در تابستان پیش رو، کارگاه‌های آموزشی در رشته های مختلف هنری، به ویژه در مناطقی که به آموزشگاه‌های آزاد دسترسی ندارند در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و مقابله با آسیب های اجتماعی جنگ نرم، برگزار می شود.

 

وی در پایان با بیان اهمیت فعالیت های فرهنگی هنری در روستاها گفت: خوشبختانه در شهرستان هشترود اغلب کانون های روستایی، فعال بوده و برنامه های فرهنگی هنری متنوع و مفیدی را تا کنون ارائه کرده اند؛ با بررسی های میدانی ما ١٨ مورد از این کانون ها فعالیت چشمگیری داشته اند که در تلاشیم با هم اندیشی و ارتباط این کانون ها با یکدیگر شاهد فعالیت های روز افزون بقیه هم در این عرصه باشیم.

کد خبر 902971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha