فعالیت ۱۴ واحد تولیدی مجوزدار تولید مواد ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی در استان سمنان

تشنه دل به فعالیت ۱۴ واحد تولیدی اقلام بهداشتی در استان سمنان اشاره کردو گفت: ۸۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی‌کننده دست تولید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علی تشنه دل» در جلسه کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مقابله با کرونای سمنان  از فعالیت هفت واحد تولیدی اقلام بهداشتی مرتبط با پیشگیری کرونا پیش از شرایط بحرانی کنونیدر استان سمنان خبردادوگفت: در حال حاضر ۱۴ واحد تولیدی مجوزهای لازم را برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی در حال فعالیت هستند.

 

سرپرست سازمان صمت استان سمنان به تولید ۸۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی‌کننده دست در استان سمنان از ابتدای اسفند تاکنون اشاره داشت وافزود: در این مدت ۵۵۰ هزار عدد انواع ماسک توسط واحدهای تولیدی تولیدشده است.

 

وی افزایش شدید قیمت مواد اولیه را یکی از مهمترین چالش‌های در پیش روی واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی‌کننده عنوان کردوگفت: مشکلات تأمین کش، مفتول و نوارهای دور ماسک (اسپاند باند دو سانتی) برای واحدهای تولیدکننده ماسک از دیگر موانع و مشکلات پیش روی این واحدها است.

 

تشنه دل تأمین الکل و ادوات موردنیاز شامل پمپ غلیظ پاش و اسپری پاش و پری پت را از دیگر مشکلات  برشمردکه واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی‌کننده این استان با آن مواجه هستند وبه همین دلیل بعضی از واحدهای دارای مجوزهای صنعتی و بهداشتی تاکنون موفق به تولید نشدند.

 

سرپرست سازمان صمت استان سمنان از طرح تشدید نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی عرضه‌کننده اقلام بهداشتی و داروخانه و تجهیزات پزشکی استان سمنان خبر داد و گفت: این در حالی است که نظارت بازرسان مستقر در واحدهای صنعتی بر زنجیره تولید اقلام بهداشتی به‌صورت روزانه انجام و بازرسان و کارشناسان سازمان در واحدهای صنعتی مرتبط مستقرشده‌اند.

کد خبر 904858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha