کانون نسیم رحمت ملکان رتبه دوم رویداد ملی فهما را کسب کرد

طرح ساماندهی و شبکه سازی فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی کانون فرهنگی هنری نسیم رحمت شهرستان ملکان از میان ۲۵ هزار کانون شرکت کننده در رویداد ملی فهما، مقام دوم را کسب کرد.

«حیدر گلی» در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری نسیم رحمت که در سال ١٣٨٨ به عنوان اولین کانون در مسجد قاسمیه شهرستان ملکان شروع به فعالیت کرده است، امروز به همت جوانان مومن و انقلابی محله، یکی از برترین کانون‌های فعال در سطح کشور به شمار می رود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری نسیم رحمت شهرستان ملکان افزود: اخیراً در رویداد ملی فهما این کانون با کسب مقام دوم از میان ۲۵ هزار کانون شرکت کننده با طرح «ساماندهی و شبکه سازی فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی» افتخاری دیگر برای منطقه و استان عزیزمان به دست آورد.

وی در تشریح مختصری از طرح «ساماندهی و شبکه سازی فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی» افزود: این طرح یکی از اثرگذارترین برنامه های کانون است که در آن موفق شدیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را به صورت چشمگیری افزایش دهیم به صورتی که هر فرد می تواند با پرداخت بهای کتاب به عنوان ودیعه، آن را امانت گرفته و هر موقعی که خواست دوباره آن را عودت داده و یا با کتاب دیگری معاوضه کند.

گلی در ادامه با بیان این‌که مبلغ اندکی به صورت سالانه به عنوان حق عضویت از اعضاء برای تامین هزینه های جاری، اخذ می شود، گفت: خوشبختانه این طرح که همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۷شب در حال اجراست؛ با استقبال خوب خانواده ها و جوانان مواجه شده است و تاکنون حدود ٢٧۵٠ عضو داشته که با توجه به ابراز رضایت مراجعه کنندگان و پیش‌بینی‌های به عمل آمده روند رشد تعداد اعضا و کتابخوانی، بصورت تصاعدی خواهد بود.

وی سپس با اشاره به برنامه های جنبی این کانون از جمله برگزاری ۱۲۰ نمایشگاه کتاب در مناسبت های مختلف و دانشگاهها و مدارس و نیز برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت فصلی؛ اضافه کرد: یکی از دلایل بروز آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه، پایین بودن سرانه مطالعه است و در این میان مشکلات مادی و کاهش قابل ملاحظه سطح درآمد مردم به عبارتی مانع بزرگی بوده تا کتاب به عنوان کالای جدی در سبد خانوار جایی برای خود داشته باشد،

وی افزود: برای حل این مشکل بر آن شدیم طرحی ترکیبی از فروش و امانت دادن کتاب را در شهرستان ملکان اجرایی کنیم که امروز با وجود تنوع موضوعی کتب از فلسفه گرفته تا روانشناسی و فیزیک و پزشکی در سطوح مختلف، شاهد مراجعه علاقمندان از شهرستان های همجوار و روستاها هستیم.

گلی در بخش پایانی سخنان خود با ابراز خرسندی از موفقیت این طرح گفت: طرح های متنوع دیگری نیز جزو برنامه های کانون است که از آن جمله می توان به اهدای جایزه به نفرات برتر کنکور (عضو کانون)، طرح تشویقی برای معرفی کانون به دیگران (به اعضای هر عضو ۱۰ هزار تومان)، طرح تربیت مولفان نوجوان «پایانش با تو» برای آموزش و استعداد یابی و نیز ترغیب بیشتر جوانان به خواندن و نوشتن، اهدای جایزه برای حفظ یک جزء از قرآن مجید، برنامه جشن تکلیف ریحانه ها و جوانه های امید، پرداخت وام قرض الحسنه به اعضایی که مشکل مالی داشته باشند و... اشاره کرد.

کد خبر 904913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha