دو کانون‌ فرهنگی هنری ملکان برگزیده کشور شناخته شدند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان گفت: از میان هشت کانون برگزیده کشوری در استان آذربایجان شرقی، دو کانون (شهدای محراب و نسیم رحمت) از این شهرستان هستند.

«سعید سلطانپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز که به مناسبت فرا رسیدن ۱۸ اسفند، سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ترتیب یافت، اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مراکزی عملیاتی در عرصه جنگ نرم باید با بهرمندی از زیبایی های هنر برای انتشار فرهنگ اسلامی شیعی نظام مقدس جمهوری اسلامی، تمام تلاش خود را به کار گیرند تا با تربیت نیروهای جوان متعهد و متخصص مقدمات اولیهء گام دوم انقلاب اسلامی را فراهم سازند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان با ارائه آماری از تعداد کانون های فرهنگی هنری شهرستان، افزود: تاکنون ۵۷ کانون از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان مجوز فعالیت گرفته اند که از میان این تعداد ۴۵ کانون روستایی و ۱۲ کانون در مساجد شهری مشغول فعالیت هستند که با همکاری جوانان مسجدی ملکان قصد داریم در آینده نزدیک آمار کانون های شهری را نیز افزایش دهیم.

 

وی با ارایه گزارشی مختصر از فعالیت های کانون های مساجد ملکان در طول سال جاری گفت: با توجه به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد، نقش کلیدی در رشد و بالندگی فرهنگ و هنر شهرستان ملکان دارند و گستره فعالیتشان به ذکر چندین مورد ختم نمی شود، اما می توان به امداد رسانی به سیل زدگان در فروردین ماه، برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت اعیاد شعبانیه، نمایشگاه عکس و پوستر با عنوان حریم ریحانه، همایش پیاده روی منتظران ظهور و برگزاری انواع مسابقات مختلف از جمله پرتوی از اسرار نماز، من یک سلیمانی هستم، فجر مهدوی و نیز برگزاری همایش انتظار موعود و... اشاره کرد.

 

سلطانپور در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش پر رنگ کانون های مساجد ملکان در رویداد ملی فهما اضافه کرد: با تلاش و همت جوانان مسجدی ملکان و عنایات حضرت ولیعصر(عج) از میان هشت کانون برگزیده کشوری در استان آذربایجان شرقی، دو کانون (شهدای محراب و  نسیم رحمت) از این شهرستان هستند که جای بسی افتخار است و امیدواریم این روند در آینده نیز ادامه پیدا کند.

 

او در پایان سخنان خود با تشکر از همکاری صمیمانه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: در سال ۹۷ و ۹۸ با همکاری ستاد استانی ۱۵ کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با سخنرانی کارشناسان و متخصصان دانشگاهی، در روستاهای تابعه ملکان برگزار کردیم که این امر به نوبه خود ثمرات فراوانی در کاهش آسیب های اجتماعی در پی داشت.

کد خبر 903348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha