اقدام جهادی کانون امام حسن شهر سهند در تولید ماسک های بهداشتی

جمعی از بانوان عضو کانون فرهنگی هنری امام حسن(ع) شهر جدید سهند در حرکتی جهادی اقدام به تولید ماسک‌های بهداشتی برای توزیع رایگان در میان اقشار مختلف جامعه کردند.

حجت الاسلام «مجید زرین» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری امام حسن(ع) شهر جدید سهند تابعه شهرستان اسکو با راه اندازی کارگاه تولیدی توانسته است، اقدامی جهادی در جهت تولید ماسک های بهداشتی داشته باشد.

مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری امام حسن(ع) شهر جدید سهند ادامه داد: حدود ۱۰ نفر به طور ثابت در این کارگاه فعالیت دارند که ۱۰ نفر دیگر نیز به صورت متغیر، ادامه کار را بر عهده می‌گیرند؛ روزانه بیش از ۱۵۰۰ ماسک تولید و به صورت رایگان توزیع می شود.

وی ادامه داد: کمبود ماسک در منطقه و حتی محله موجب شد تا تمام قراردادهای تولیدی خود حتی با وجود ضرر، را فسخ کرده و به تولید ماسک روی بیاوریم؛ اکنون که کمبود ماسک نوعی جنبه روانی را ایجاد کرده، اقدام ارزشمند بانوان مسجدی می‌توانند الگویی برای دیگر مساجد نیز قرار گیرد.

زرین ادامه داد: اولویت توزیع ماسک برای افراد نیازمند و بیمارستان‌های معین مربوط به بیماران کرونایی است و پخش ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ماسک نیز به طور روزانه در شهر جدید سهند انجام می گیرد. 

مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری امام حسن(ع) شهر جدید سهند افزود: مسجد امام حسین(ع) شهر جدید سهند در زمینه دوخت لباس برای نیروهای مسلح اقدامات ارزشمندی داشته است و همه ساله در آستانه بازگشایی مدارس، لباس‌های فرم را با قیمتی پایین‌تر به افراد نیازمند عرضه می‌کند.

وی با بیان این‌که مرکز نیکوکاری مسجد، ۶۰۰ خانواده را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است، گفت: این مرکز توانسته برای حدود ۶۰ نفر در زمینه‌های مختلف از جمله ۲ نوع قالی بافی، خیاطی، سیم بافی و چرم دوری اشتغال ایجاد کند و ۵۰۰ نفر نیز در زمینه های مختلف آموزش دیده اند.

کد خبر 903063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha