مشارکت  مردم  برای شکستن زنجیره کرونا ستودنی است/ابتلای ۲۶ نفر به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

کلانتری گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به خوبی با درک شرایط، همکاری صمیمانه ای با مجموعه دست اندرکاران خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» ظهر امروز (۲۵ اسفند) در یازدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد جز استان های پاک در مقابله با این ویروس است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تاکنون حتی یک نفر تلفات هم نداشتیم و تنها ۲۶ مورد به این بیماری مبتلا شده اند که نتیجه پای کار بودن، به موقع شروع شدن برنامه ها و اقدمات میدانی و فرهنگ سازی  لازم در خصوص این بیماری در سطح استان بوده است.

 

وی مهم ترین قسمت کار را مشارکت و آگاهی بخشی مردم فهیم و شریف استان دانست و اضافه کرد: حساسیت لازم، اطلاعات و آگاهی هایی که مردم این استان نسبت به این بیماری داشتند، توجه و رعایت توصیه هایی که در این خصوص مورد تاکید قرار گرفت و تلاش های بی وقفه مجموعه دست اندرکاران دستگاه های کنترلی و نظارتی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، نیروی انتظامی و هلال احمر داشتند، تاثیرگذار بود.

 

کلانتری با بیان اینکه راه کنترل این ویروس ماندن در منزل است، ادامه داد: بیماری از این جهت که قدرت انتشار فوق العاده و  بالایی دارد باید با دقت، حساسیت و سرعت تمام توصیه ها و اقدامات لازم در این خصوص را انجام داد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: آزمایشگاه کرونا و سی تی اسکن بیمارستان جلیل سریعا راه اندازی شود.

 

وی به موضوع غربالگری در هفت محور اصلی ورودهای استان اشاره کرد و تاکید کرد: کمیت و کیفیت غربالگری در این نقاط برای معطل نشدن مسافرین و دقت لازم در کنترل بیماری مورد توجه قرار گیرد.

 

کلانتری به خط تولید ژل و الکل در استان اشاره کرد و گفت: تولید ماسک در استان نیز وارد مرحله تازه ای شده و در این خصوص تولید به سرعت رو به افزایش است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش تخت های ICU در استان خبر داد و افزود: کسانی که علاقه مند به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و دیگر دستگاه ها برای قطع حلقه بیماری کرونا هستند، باید آموزش های لازم را ببینند.

 

وی تاکید کرد: برای شکست و کنترل زنجیره کرونا در استان باید به تصمیمات ستاد کشوری مدیریت بیماری کرونا و همچنین متناظر آن در استان توجه جدی شود.

 

کلانتری یادآور شد: برای قطع کردن حلقه بیماری کرونا و حفظ موقعیت کنونی در استان باید از همه ظرفیت های صدا و سیما، رسانه های جمعی، هنرمندان، ائمه جمعه و جماعات، بزرگان و تاکیدات و توصیه های بهداشتی نیز به شکل مطلوب تری استفاده شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب و آگاهانه عموم مردم، اصناف و بازاریان استان، تلاش ها و زحمات پزشکان، پرستاران و مجموعه پرسنل و دست اندرکاران بیمارستان ها از جمله بیمارستان شهید جلیل یاسوج، افزود: عموم مردم استان به خوبی با درک شرایط همکاری صمیمانه ای با مجموعه دست اندرکاران خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: از همه کسانی که دغدغه دارند و مسئولانه و با دلسوزی و با نیت خیر پیشنهاد سازنده می دهند و پیامک می فرستند و به طور مستقیم زنگ می زنند، اعم از هنرمندان، دندانپزشکان، سازمان های مردم نهاد و خانم ها و آقایان فعال در عرصه اجتماعی تقدیر می کنم و توصیه های آنها را با دقت مورد توجه قرار می دهیم. 

 

کلانتری از توصیه ها و تاکیدهای موثر نماینده ولی فقیه در استان و همچنین از نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز تشکر کرد و گفت: حفظ سلامت مردم مهم ترین و اصلی ترین وظیفه ماست و هیچ چیزی نمی تواند سلامتی مردم را تحت تاثیر قرار دهد.

کد خبر 905548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha