آخرین اقدامات آموزشی برای دانش‌آموزان در دوران تعطیلی مدارس

همزمان با جلسه شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی آخرین اقدامات آموزشی برای دانش‌آموزان در دوران تعطیلی مدارس تشریح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در ضرورت ارتقاء آموزش مجازی در آذربایجان شرقی شرایط کنونی یاد گرفتیم که باید از فناوری نوین آموزش مجازی با استفاده از ابزارهای روز بیش از پیش بهره بگیریم چرا که موضوع مهمی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی کسب رتبه اول آموزش و پرورش استان را در ارزیابی وزارت آموزش و پرورش در سایه تلاش، پشتکار و درایت جمعی مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت استان دانست و گفت: صدمات ناشی از کرونا و رویدادهای این چنینی باید سرمنشا درسها و تجارب سازنده برای آینده باشد.

وی ادامه داد: توجه به نهاد خانواده، تلاش برای رعایت بهداشت فردی و استفاده از فناوریهای نوین از جمله درس های شیوع ویروس منحوس کرونا در کشورمان است.

پورمحمدی اضافه کرد: امروز آموزش و پرورش به عنوان مرجع فرهنگی، نقش اساسی در فرهنگ سازی در جامعه دارد چرا که صادق و سالم است و نفوذ دارد و می تواند به جایگاه فرهنگی اعتلاء ببخشد.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان در سخنانی با ارایه گزارشی از اقدامات این اداره کل در جهت جبران عقب ماندگی دانش آموزان از آموزش در ایام تعطیل ضروری گفت: در روزهای حساس کنونی مجموعه آموزش و پرورش استان از دو مسیر علاوه بر آموزش های تلویزیونی پیگیر آموزش دانش آموزان است.

جعفر پاشایی ادامه داد: بحث مدرسه مجازی (فرصت برابر - آموزش مداوم) و همچنین معلمان فن یار (پیگیری امور آموزشی مناطق فاقد پوشش رسانه ای از سوی 1300 داوطلب کادر اداری) از جمله این اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات مالی مناسبی برای ضدعفونی مدارس و ادارات آموزش و پرورش انجام شده است و مبلغ 4 میلیارد و 400 میلیون تومان برای ضد عفونی کردن مدارس به سرانه بهداشت این مجموعه واریز شده است.

کد خبر 905613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha