۲۹ کتابخانه زیر نظر شهرداری تبریز فعال است

حجت الاسلام حمیدی گفت: هم اکنون ۲۹ کتابخانه با ظرفیت ۱۲۷ هزار جلد و ۳۶ هزار عضو فعال زیر نظر شهرداری تبریز وجود دارد که دارای ۵۵ سالن و قرائتخانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «احمد حمیدی» عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از اولویت های شهرداری تبریز است، گفت: هم اکنون ۲۹ کتابخانه با ظرفیت ۱۲۷ هزار جلد و ۳۶ هزار عضو فعال در تبریز وجود دارد که دارای ۵۵ سالن و قرائتخانه بوده و بیش از ۱۲۰ هزار مخاطب و علاقمند کتاب و کتابخوانی از این امکانات استفاده می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: در سال جاری در حوزه گردشگری، شهرداری تبریز با راه اندازی ۳۰ دستگاه اتوبوس در ایام نوروز و تابستان طرح تبریزگردی را برای آشنایی شهروندان و گردشگران با داشته های فرهنگی و دیدنی این شهر اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۸ سال خوبی از نظر انجام فعالیت های فرهنگی بود، یادآوری کرد: با توجه به فرمایشان رهبر معظم انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب، این سازمان یکی از رویکردهای خود را عمل به بیانات رهبری در این زمینه معطوف کرد و اولین همایش ملی «گام دوم انقلاب و شهر پایدار» را به صورت ملی برگزار کرد.

معاون فرهنگی شهرداری تبریز گفت: برای برگزاری این همایش ملی ۴۰۰ مقاله از سراسر کشور ارسال شد که از بین آن ها ۵۴ مقاله انتخاب و از بین مقالات منتخب نیز تعدادی انتخاب و روش ها و راهکارهای ارایه شده در آن ها در برنامه ریزی های مدیریت شهری و احکام برنامه های راهبردی ۵ ساله شهرداری گنجانده و نتایج این همایش ملی به شهرداری های کلانشهرها ارسال شد.

حجت الاسلام حمیدی، برون سپاری فعالیت های فرهنگی را از دیگر اقدامات شهرداری تبریز و این سازمان اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم برنامه های فرهنگی را بهتر از نهادهای دولتی اجرا می کنند در این راستا از ایجاد فرهنگسراهای خصوصی حمایت می شود و از ابتدای سال تاکنون مجوز ایجاد ۲۵ فرهنگسرای مردمی برای فعالان و نخبگان فرهنگی صادر شده است.

وی با اشاره به اولویت این سازمان برای بهره گیری از سرمایه مادی، توان و ظرفیت صاحبان اندیشه و فرهنگ و هنر تبریز برای راه اندازی فرهنگسراهای خصوصی، اظهار داشت: مجوز ایجاد ۷ فرهنگسرا نیز صادر شده و در حال طی مراحل نهایی هستند که با فراهم شدن شرایط فعالیت های آن ها شروع می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز تدوین ۲۶ جلد کتاب آموزش های شهروندی را از دیگر اقدامات این معاونت اعلام کرد و گفت: برای ترویج آموزش های شهروندی در سطح دانش آموزان، اولیا و جامعه ۳۴۰ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف فرهنگ شهروندی در ۲ سال گذشته آماده سازی، تدوین، چاپ و با همکاری آموزش و پرورش در اختیار مقاطع مختلف آموزشی این شهر قرار گرفته است.

کد خبر 904484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha