املاک کارخانه ماشین‌سازی فروش نخواهند رفت

فرج زاده گفت: املاک این مجموعه از مزیت‌های شرکت محسوب می‌شود، ولی سهامداران باید در مورد آن تصمیم گیری‌کنند و ما نیز به عنوان مدیرعامل، پیشنهادات و طرح‌هایی به غیر از فروش ارائه کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «ناصر فرج زاده» در نشست خبری با رسانه ها به تشریح آخرین وضعیت کارخانه ماشین سازی تبریز پرداخت و اظهار داشت: گروه ماشین سازی تبریز از حدود ۱۴ سال قبل با بحران های مختلفی از جمله واگذاری غیراصولی و غیر کاشناسی به بخش خصوصی مواجه بوده است.

مدیرعامل ماشین‌سازی تبریز با تأکید بر این‌که حاکمیت باید از ماشین سازی تبریز به عنوان مادر صنایع ایران دفاع و حمایت کند، خاطرنشان کرد: اگر مجموعه ماشین سازی از سوی مسؤولان و مجمع نمایندگان مورد حمایت کافی قرار گیرد، به طور قطع دوباره به روزهای اوج و طلایی گذشته باز خواهد گشت.

وی ادامه داد: بنده هدفی نیز راه اندازی و احیای دوباره ماشین سازی تبریز ندارم، اما تا آنجایی که اطلاع دارم هنوز تصمیم قطعی در خصوص واگذاری ماشین سازی صورت نگرفته است، اگر تصمیمات اتخاذ شده اخیر نیز اجرایی شود، اتفاق خاصی رخ نخواهد داد، بلکه مجموعه ماشین سازی از وزارت کار، رفاه و تعاون به وزارت صمت منتقل خواهد شد و مانند گذشته به همان اهداف مشخص خود ادامه می‌دهد.

فرخ زاده با اشاره به املاک ماشین‌سازی، گفت: املاک این مجموعه از مزیت‌های شرکت محسوب می‌شود، ولی سهامداران باید در مورد آن تصمیم گیری‌کنند و ما نیز به عنوان مدیرعامل، پیشنهادات و طرح‌هایی به غیر از فروش ارائه کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که ۷۵۰ نفر در مجموعه‌ی ماشین سازی تبریز مشغول به کار هستند، گفت: زمانی این کارخانه دارای ۴ هزار نفر کارگر بود که اگر مجموعه‌ی ماشین سازی حمایت شود، علاوه‌ بر اشتغال زایی برای نیروهای فعلی، دارای ظرفیت زیاد برای جذب نیروهای جدید نیز است.

مدیرعامل ماشین‌سازی تبریز ادامه داد: کارخانه‌ ماشین سازی دارای ۴۶۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی و در دو حوزه‌ی تولید قطعات خودرو و قطعات موتورهای هیبریدی با دانش، توان و تخصص کافی فعال است.

فرج زاده در ادامه با اشاره به قرارداد جدید با طرف سوری گفت: قرارداد منعقده میان این گروه صنعتی با کشور سوریه برای صادرات ۳۰ میلیون دلار ماشین‌آلات است و عملیاتی شدن آن در انتظار گشایش خط اعتباری یک میلیارد دلاری میان تهران و دمشق می باشد.

وی با بیان این‌که میزان تولیدات گروه ماشین سازی طی هشت ماه اخیر نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۶۰ درصد افزایش یافته است، گفت: در این مدت میزان فروش در این مجموعه ۲۸۰ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 903378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha