مردم از حضور در مراکز پرازدحام و بازار اجتناب کنند

پورمحمدی گفت: مراکز پر ازدحام مانند سالن‌ها، تالارها، استخرها، کنفرانس‌ها و مسابقات ورزشی را تعطیل شده، اما مراکز خرید دایر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر این‌که مردم باید توصیه های وزارت بهداشت را جدی بگیرند، اظهار داشت: بیش از ۹۶ درصد مردم توصیه‌های بهداشتی و مراقبت‌های فردی و خانوادگی را جدی گرفته‌اند، اما بخش اندکی از جامعه هنوز مسأله را جدی نگرفته اند.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که مسأله را با آگاه سازی و کار فرنگی حل کنیم، این بیماری تعارف بردار نبوده و با سایر پدیده‌ها متفاوت و ضریب انتشار ویروس یک به سه است و هر فرد بیمار باید از خودش مراقبت کند تا دیگران را مبتلا نکند.

وی ادامه داد: مراکز پر ازدحام مانند سالن‌ها، تالارها، استخرها، کنفرانس‌ها و مسابقات ورزشی را تعطیل کرده‎ایم، اما مراکز خرید دایر بوده و توصیه می‌کنیم تا تمام کارهایمان را شب عید انجام ندهیم.

پورمحمدی تشریح کرد: منظورمان این نیست که مردم مایحتاج ضروری‌شان را نخرند. متاسفانه عید متفاوت و بدون دید و بازدید آنچنانی در پیش داریم و می‌توانیم خریدهایمان را به بعد از عید موکول کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: ۱۱ واحد تولیدی استان خط تولیدشان را تغییر داده و مواد ضدعفونی تولید می‌کنند و خیران، مردم و واحدهای تولیدی همه پای کار هستند، اما هنوز کمبود داریم.

وی افزود:  در شبکه توزیع هم مشکل داریم، تعدای افراد فرصت طلب هم هستند که ماسک و دستکش احتکار می‌کنند و از امروز کارگروه ویژه‌ای برای نظارت بر توزیع فعالیت می‌کند.

پورمحمدی با بیان این‌که در صورت همراهی مردم و رعایت توصیه‌های کارشناسان، کرونا در آذربایجان شرقی تا هفته اول فروردین ماه فروکش می‌کند، تصریح کرد: از هم وطنانمان خواهش می‌کنیم به استان ما سفر نکنند، از پذیرش مهمانان نوروزی معذور هستیم و باید جلوی مهمانان نوروزی را در مبادی ورودی بگیریم.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده، گفت: در این مورد حق کاملا با مردم بوده و در کشور چین هم که منشا بیماری و دومین اقتصاد برتر جهان است، در هفته‌های اول با چنین مشکلی مواجه بودند.

وی از واردات اقلام بهداشتی برای مبارزه به کرونا و دسترسی آسان مردم به ماسک خبر نیز داد و گفت: بیش از ۵۰ میلیون ماسک و الکل به میزان مورد نیاز وارد می‌کنیم و متخصصان امر هم تلاش می‌کنند تا فرمولاسیون جدیدی برای ضدعفونی تعریف کنند تا فقط از الکل استفاده نشود.

کد خبر 903517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha