قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا در آذربایجان‌شرقی

فرمانده سپاه عاشورا از تشکیل قرارگاه بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سردار «عابدین خرم» در نشست استانی مقالبه با کرونا  از تشکیل قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: هدف از تشکیل این قرارگاه و اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، قطع چرخه بیماری بین افراد مبتلا و سالم است.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: در جریان آن، تمام افراد با هماهنگی مراکز سلامت و پایگاه‌های مقاومت بسیج غربال‌گری خواهند شد، ضمن اینکه ۳۲ هزار نفر در اجرای این طرح مشارکت می‌کنند.

وی، افزود: در مرحله اول، هشت هزار نفر در حال آموزش هستند که بعد از اتمام دوره آموزشی، در مراکز سلامت مستقر خواهند شد و از طریق ارتباط تلفنی، همه جمعیت مناطق تحت پوشش مراکز را از نظر علایم بیماری، غربال‌گری خواهند کرد.

همچنین استاندار آذربایجان شرقی اجرای این طرح را اقدامی مهم در جهت پیشگیری از شیوع کرونا و مراقبت در خانه عنوان کرد و گفت: این طرح، تنها راه حل مشکل به وجود آمده است و با اجرای آن در سطح کشور، نسبت به ریشه‌کن شدن کرونا خوش‌بین هستیم.
 
محمدرضا پورمحمدی با تأکید بر همکاری همه دستگاه‌ها برای اجرای این طرح، گفت: خوشبختانه با تجربیاتی که سازمان بسیج و بخش بهداشت و درمان در بحران‌های مختلف داشته‌اند ساختار اجرای این طرح در استان فراهم است و امیدواریم به زودی شاهد نتایج مثبت آن باشیم.
 
وی افزود: تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ساخت و توسعه فضاهای درمانی استان، امروز اثربخشی خود را نشان داده و تأثیر بسزایی در مدیریت و مقابله با این بیماری داشته است.

کد خبر 905163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha