راه اندازی کمپین برای تصویب روزجهانی همبستگی ضد اسلام هراسی

یک مرکز وابسته به سازمان همکاری اسلامی، کمپین جهانی را برای جمع آوری امضای الکترونیکی به منظور تصویب ۱۵ مارس به عنوان روز جهانی همبستگی ضد اسلام هراسی راه اندازی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اخبار الیوم، آمار سازمان های بین المللی از رشد وحشتناک پدیده اسلام هراسی در سراسر جهان پرده برداشت، زیرا کشورهایی که اقلیت مسلمان دارند، بیشترین آسیب را پس از رشد حملات خصمانه ضد این اقلیت دیده اند. این مسئله خطری برای زندگی بسیاری به شمار می آید.

 

مرکز«صوت الحکمة» وابسته به سازمان همکاری اسلامی، کمپین جهانی را برای جمع آوری امضای الکترونیکی به راه انداخته است تا سازمان ملل متحد 15 مارس را به عنوان روز جهانی همبستگی ضد اسلام هراسی تصویب کند.

 

انتخاب این روز همزمان با سالگرد حمله تروریستی به دو مسجد در شهر کرایست چرچ در نیوزلند است که «برنتون تارانت» (28 ساله) شهروند استرالیا آن را در 15 مارس 2019 میلادی انجام داد؛ در نتیجه این حمله تروریستی دهها مسلمان هنگام ادای نماز جان باختند.

 

انتخاب این روز برای یادآوری خطر گسترش انزجارطلبی و دشمنی با مسلمانان است، زیرا تنفر، تعصب و انزجارطلبی می تواند جنایت های تروریستی شنیعی را رقم بزند و بی گناهان زیادی را به کام مرگ بکشاند.

 

مرکز صوت الحکمة از مسلمانان و غیرمسلمانان جهان خواست تا دادخواست همبستگی ضد اسلام هراسی را از طریق هشتگ کمپین (# الیوم_ العالمی_ للتضامن_ ضد_ الإسلاموفوبیا) امضای الکترونیکی کنند.

 

این کمپین باهدف همکاری در گسترش آگاهی بخشی نسبت به خطر پدیده اسلام هراسی در سطح بین المللی و تشویق همه نهادهای دولتی و غیردولتی برای مقابله با آن به راه افتاده است.

 

این مرکز، دادخواستی را به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد ارایه کرد و در آن جنایت های مربوط به اسلام هراسی را با استناد به متن «بیانیه سازمان ملل متحد برای از بین بردن تبعیض نژادی در همه اشکال آن» آورده است.

 

این مرکز امیدوار است که بیشترین تعداد امضاء ها را جمع آوری کنند تا سازمان ملل به این درخواست پاسخ دهد و نخستین روز جهانی ضد اسلام هراسی در 15 مارس 2021 برگزار شود.

کد خبر 905983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha