از راه اندازی کارگاه های تولید ماسک تا توزیع بسته های حمایتی توسط گروه های جهادی 

محمدرضا استایی گفت: سپاه شهرستان جیرفت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، سازمان صمت جنوب کرمان، اتحادیه خیاطان و مراکز نیکوکاری این شهرستان اقدام به راه اندازی ۹ گروه کارگاه تولید ماسک با قابلیت تولید روزانه ۵ هزار ماسک کرد.

«محمد رضا استایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا در سطح کشور و احتمال شیوع آن در شهرستان جیرفت بنابراین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت برای جلوگیری از شیوع این بیماری در سطح این شهرستان با بکارگیری نیروهای گردان های امام علی (ع)، بیت المقدس و امام حسین(ع) و نیز حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج، ۱۹ گروه جهادی ۲۰ نفره را تشکیل داد.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت افزود: با بکارگیری گروه های ۱۰ نفری به شکل شبانه روزی عملیات ضدعفونی، محلول پاشی و گندزادیی سطح شهر جیرفت و حاشیه آن را انجام می دهد.


وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات سپاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، سازمان صمت جنوب کرمان، اتحادیه خیاطان و مراکز نیکوکاری شهرستان جیرفت، راه اندازی ۹ گروه کارگاه تولید ماسک با قابلیت تولید روزانه ۵ هزار ماسک است و ان شاء الله از فردا صبح ۲ کارگاه تولید لباس مخصوص کادر درمانی نیز به جمع این کارگاه ها افزوده خواهد شد البته از قبل تولیدی دقیانوس نیز کار تولید لباس کادر درمانی را انجام می داد.


استایی اظهار کرد: این کارگاه ها تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت قرار دارند و تولیدات روزانه کارگاه ها به وسیله نمایندگانی از این دانشگاه به منظور استریل جمع آوری می شوند.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت اضافه کرد: با راه اندازی یک کارگاه بزرگ تولید ماسک در مسجدالرسول، کار برش ماسک ها به وسیله قیچی برقی در این کارگاه انجام شده و سپس برای دوخت به دیگر کارگاه ها ارسال می شوند.


وی با بیان این مطلب که راه اندازی کارگاه ها تولید ماسک تنها مختص شهر نیست، افزود: ۳ کارگاه تولید ماسک در ۳ روستا برای راه اندازی شده که ماسک های تولیدی را پس از استریل شدن به روستاهای هم جوار توزیع می کنند، کارگاه تولید ماسک دولت آباد ساغری، رمرز مختص حوزه میانچیل، دهنو مختص حوزه بلوک، دولت آباد مختص اسفندقه و نیز دولت آباد  است.


استایی بیان کرد: روال کار این کارگاه ها نیز به این شکل است که ماسک های برش زده را در اختیار  آنها قرار می دهیم تا در این کارگاه ها دوخته شوند.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت اظهار کرد: پایان امروز قریب ۵ هزار ماسک تولید این کارگاه ها توسط نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت جمع آوری شد که پس از طی مراحل استریل فردا در اختیار ما قرار داده می شوند و ما نیز ماسک های بهداشتی را در معابر عمومی، بیمارستان ها و کادر درمانی، نهادهای نظامی و انتظامی توزیع خواهیم کرد.


وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت ها در سطح روستاها با همکاری کارشناسان بهداشت محیط تهیه محلول ضدعفونی کلر و آموزش راه های پيشگيری از انتقال این بیماری می باشد که به وسیله گروه جهادی بسیج انجام می شود.


استایی ابراز کرد: با توجه به وضع موجود خانواده های محروم بیش از پیش نیازمند کمک و یاری هستند در همین راستا از فردا صبح به منظور محرومیت زدایی بسته های حمایتی شامل گوشت قرمز، مرغ، برنج و روغن از طریق ۶ حوزه های بسیج روستایی و ۴ حوزه سطح شهر این اقلام خوراکی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت اضافه کرد: روال توزیع این اقلام به این صورت است که پایگاه های بسیج نیازمندان هر روستا را شناسایی و این اقلام را در بین آنها توزیع خواهند کرد البته در ۳ شب اخیر یکسری اقلام خوراکی با همکاری مرکز نیکوکاری در منطقه سرجاز شهر جیرفت توزیع شد.


وی عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود و به علت عدم امکان خرید اقلام بهداشتی توسط خانوارهای نیازمند، تهیه و توزیع این اقلام در بین نیازمندان از دیگر اولویت های اصلی سپاه است.

 

استایی ابراز کرد: از دیگر فعالیت های سپاه در راستای محرومیت زدایی ساخت مسکن محرومین است که در سال جاری ۷ مسکن ساخته تحویل نیازمندان شد و نیز اکنون با همکاری کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی جیرفت در حال ساخت  ۱۴۰ واحد مسکونی افراد تحت حمایت این نهادها هستیم که از این تعداد ۸۷ مسکن متعلق به مددجویان کمیته امداد امام خمینی است.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت در پایان از همه همشهریان خواست که برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت خود و خانواده هایشان در خانه مانده، نکات بهداشتی را رعایت و از رفتن به مسافرت پرهیز کنند.

کد خبر 906330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha