تولید روزانه ۴هزار ماسک و گان ویژه کادر درمان استان یزد توسط دانشگاه فنی و حرفه ای

دانشگاه فنی و حرفه ‌ای استان برای رفع کمبود گان و ماسک مورد نیاز کادر درمانی استان، اقدام به تولید روزانه مواد مورد نیاز در سطح کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، دانشگاه فنی و حرفه ‌ای استان یزد با استفاده از ظرفیت‌های کارگاه‌ های دانشجویی طراحی دوخت در دو دانشکده دختران حضرت رقیه (س) یزد و دختران میبد اقدام به تولید ماسک و گان جهت استفاده کادر درمان و بیماران کرونایی بیمارستانهای مرتبط با این اپیدمی کرد.

این دانشگاه با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و نیاز مبرم کادر درمان و بیماران کرونایی به ماسک بهداشتی و لباسهای ایزوله اقدام به تولید کرده اند. دانشگاه فنی و حرفه ای با تولید ماسک و لباس مورد نیاز بیمارستانها، رسالت اجتماعی خود را ایفا کرد.

در این زمینه رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد، با قدردانی از همکاران پرتلاش و نیک ‌اندیش دانشکده های فنی و حرفه ای دختران حضرت رقیه (س) و دختران زهرایی میبد در خدمت به جامعه اظهار داشت: این دانشگاه با کار خود، بخشی از رسالتشان که ارائه خدمات اجتماعی است را پوشش دادند.

شاکر اردکانی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به ماهیت کاربردی بودن، ظرفیت تجهیزات و منابع انسانی موجود رسالتش در جامعه بیشتر است و آنچه که این روزها شاهد انجام آن هستیم جز وظایف ذاتی آموزش مهارتی به‌شمار می‌رود.

بنا بر این گزارش، در پی اعلام نیاز ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان به ماسک های بهداشتی تصمیم به استفاده از ظرفیت و امکانات این دانشگاه در تهیه ماسک و لباس ایزوله گرفته شد. این طرح به همت کارکنان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه، کانون کارآفرینی استان و خیرین محترم، با صدور مجوزهای لازم بهداشتی آغاز شده و در حال حاضر روزانه حدود 4000 ماسک با الیاف و نسوج مخصوص تولید می شود که پس از استریل شدن در پژوهشگاه انرژی اتمی تفت تحویل بیمارستانهای شهید صدوقی یزد، ضیایی اردکان و امام جعفر صادق (ص) میبد می شود.

شایان ذکر است تولید گان و سایر موارد مورد نظر ستاد پیشگیری از کرونا نیز در برنامه تولید این دانشگاه قرار دارد.

کد خبر 906429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha