وقتی مومنان به هم کمک کنند، امام زمان(عج)  مطلع و خوشحال می‌شود

حجت‌الاسلام حسین‌پور با بیان‌اینکه اگر دو مومن به هم کمک کنند امام معصوم(ع) حتما مطلع می‌شود، گفت: وقتی مومنان برای شادی اهل بیت(ع) به هم کمک می‌کنند، آن حضرات(ع) و پیامبر(ص) خوشحال می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، طرح نوروزی «ربیع‌الانام» با محور آموزش مجازی معارف مهدوی از 18 اسفندماه همزمان با ولادت باسعادت امیرالمومنین امام علی(ع) آغاز شده و تا نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) ادامه دارد.

از این رو، مباحث آموزشی این طرح که توسط کارشناسان زبده مهدوی همچون حجج اسلام محسن قرائتی، محمود متوسل، محمدرضا نصوری، مسعود عالی، علی سرلک و ... تشریح شده، حضورتان تقدیم می شود. آنچه در ادامه می آید شرح بخش دوم از «ویژگی های جامعه مهدوی» است:

 

حجت الاسلام حسین پور در تشریح ویژگی های جامعه مهدوی، اظهار کرد: وقتی از طریق تلفن همراه پیام ارسال کرده و با دیگران تماس می گیریم، شبکه اصلی خبردار است و می توان پرینت تماس ها و پیام را گرفت؛ از همین مثال ساده استفاده می شود تا بدانیم اهل بیت(ع) فرموده اند: وقتی برای ما به هم کمک می کنید اول ما مطلع می شویم.

 

این کارشناس مهدوی با اشاره به نقلی از کتاب «کافی» مرحوم کلینی، تصریح کرد: در این کتاب شریف آمده: شخصی در زمان امام صادق(ع) آورده: حاکم اهواز به نام نجاشی برایم مالیات سنگین بسته بود و من توان پرداخت نداشتم و درصدد بودم به شیوه دیگر مثلا اقساطی پرداخت کنم؛ در همان شرایط توفیق شد و به مدینه رفتم و از حضرت(ع) درخواست کمک کردم، امام(ع) در نامه ای یک خط نوشتند: فلانی برادرت را خوشحال کن تا خدا تو را خوشحال کند.

 

وی ادامه داد: آن شخص بیان کرد: وقتی نامه را به حاکم دادم بین دو چشم من را بوسید و من را کنار خود نشاند و گفت مشکلت چیست؟ مشکل را گفتم و وی دستور داد از پول شخصی اش مالیات من را بدهند، و جلوی اسمم برای سال آینده هم علامت زد و گفت: از پول من برای سال بعد هم مالیاتش را بدهید و پس از آن به من مَرکب و فرش هم بخشید.

 

حجت الاسلام حسین پور در پایان خاطرنشان کرد: آن شخص در سفر بعد به مدینه ماجرا را برای امام صادق(ع) تعریف کرد و حضرت(ع) خوشحال شدند و فرمودند: با این کار من و پیامبر(ص) را خوشحال کرد چون برای خوشحالی ما چنان کرد. این یعنی اگر دو مومن به هم کمک کنند امام معصوم(ع) حتما مطلع می شود.

 

 

کد خبر 907431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha