الطاف الهی را با معیارها و متر خود نسنجیم/ سن کم، مانع رسیدن به مقام امامت نیست

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان‌اینکه نباید الطاف الهی را با معیارها و متر خود بسنجیم، گفت: اگر انسان توانسته علم را از فلز به فلز منتقل کند خدا نمی‌تواند علم امام عسکری(ع) را به فرزند ایشان در کودکی عطا کند؟!

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، طرح نوروزی «ربیع‌الانام» با محور آموزش مجازی معارف مهدوی از 18 اسفندماه همزمان با ولادت باسعادت امیرالمومنین امام علی(ع) آغاز شده و تا نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) ادامه می یابد.

دوره آموزشی این طرح با همکاری کارشناسان زبده مهدوی همچون حجج اسلام محسن قرائتی، محمود متوسل، محمدرضا نصوری، مسعود عالی، علی سرلک و ... در حال برگزاری است.

 

آنچه در ادامه می آید شرح دومین کلیپ آموزشی این طرح با عنوان «امامت در کودکی» است.

 

حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» در این کلیپ اظهار کرد: امام عسکری(ع) در هشتم ماه ربیع الاول به شهادت رسیدند و امام مهدی(عج) در سه چهار سالگی به امامت رسیدند، سوال این است که آیا می شود فردی در کودکی به امامت برسد؟ در پاسخ باید گفت: بله.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: امامت منوط به اتصال به نور الهی است و کیلیویی نیست که برای مثال بگوییم لامپ بزرگ نور بیشتری می گیرد و لامپ کوچک نمی گیرد گاهی یک رادیوی کوچک 50 موج را می گیرد اما رادیویی بزرگ حتی موج تهران را نگیرد؛ کیلیویی که نیست!

 

وی در ادامه بیان کرد: قرآن می فرماید حضرت عیسی(ع) در گهواره لب به سخن باز کرد و گفت: مادرم پاک و معصوم است، کسی به مادرم تهمت نزند من نیز پیامبرم. قرآن در موضعی دیگر می فرماید: به فلانی در کودکی حکمت عطا کردیم.

 

حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد: اگر فلش رایانه را به سیستم وصل کنید می توان 100 هزار صفحه را به آن منتقل کرد، این فلش کوچک است اما حافظه آن قدرت دربرگیری 100 هزار صفحه و مطلب را دارد، یعنی علم از فلز به فلز منتقل می شود. اگر انسان توانست علم را از فلز به فلز منتقل کند خدا نمی تواند علم امام عسکری(ع) را به کودکی عطا کند؟!

 

وی با بیان اینکه کم بودن سن امام مهدی (عج) هنگام رسیدن به امامت، مانع اعطای علم الهی به ایشان نشده است، خاطرنشان کرد: جابربن عبدالله انصاری وقتی امام باقر(ع) را می دید، ایشان را بسیار تکریم می کرد، به او گفتند تو محضر هفت معصوم(ع) را درک کرده ای، چرا کودکی را اینطور تکریم می کنی؟ وی پاسخ داد: خدا اراده کرده به این کودک چیزی را عطا کند که به من پیرمرد نداده است. بنابر این، نباید الطاف الهی را با معیارها و متر خود بسنجیم.

 

 

کد خبر 904976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha