تعطیلی مساجد و حرم های مطهر موجب غفلت از ظرفیت ماه شعبان نشود

حجت الاسلام احتشام کاشانی با تأکید بر این که نباید از ظرفیت های عظیم معنوی ماه شعبان غافل شویم، گفت: این ماه فرصتی ناب برای خلوت با معبود و رسیدن به مقام بندگی است.

حجت الاسلام «علی احتشام کاشانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه شریف شعبان اظهار داشت: این ماه در کنار ماه رجب به عنوان مقدمه رسیدن به ماه مبارک رمضان بوده و از این نظر از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: در روایات مختلف، جایگاه و فضیلت ماه مبارک شعبان بیان شده که از جمله آن ها می‌توان به حدیث شاخه طوبی اشاره کرد که پیامبر گرامی اسلام(ص) در آن حدیث فضائل زیادی را برای ماه شعبان متذکر شده اند.

 

وی با بیان این که در فضای فعلی کشور نباید از فرصت های نابی مثل ماه شعبان غافل باشیم، گفت: هرچند از حضور در مجالس و مساجد و همچنین حرم های مطهر محروم هستیم ولی نباید در استفاده فردی از ظرفیت های این سه ماه با عظمت کوتاهی کنیم چراکه روزهای ماه شعبان، بهترین و شریف ترین ساعات برای عبادت خدا محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام احتشام کاشانی خاطرنشان ساخت:ماه شعبان وسیله ای ناب برای رسیدن به مقام عبودیت و بندگی است، به ویژه شب نیمه شعبان که هم تراز شب های قدر محسوب می‌شود و روزهای ابتدایی و وسط آن نیز موالید ائمه اطهار(ع) از جمله امام زمان(عج) وجود دارد که از این نظر نیز حائز اهمیت است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت عظیم ماه شعبان بهترین بهره را ببریم تا اعمالی که انجام می دهیم موجب خشنودی خدا و رسول خدا(ص) شده و در نتیجه عنایات ویژه آنها شامل حال ما بشود.

کد خبر 908896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha