سرور و شادی ماه شعبان آینده روشن را نوید می دهد

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان این که سرور و شادی ماه شعبان آینده روشن را نوید می دهد، گفت: کشور ما در شرایط سختی است ولی این مسأله هرگز نباید موجب ترس و نا امیدی ما نسبت به آینده بشود.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدکاظم راشد یزدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، ماه شعبان را ماه سرور و شادی اهل بیت(ع) عنوان کرد و یادآور شد: کشور ما امروز در شرایط سختی قرار دارد ولی هرگز این مسائل نباید باعث ناامیدی ما از آینده بشود چراکه ما به واسطه امام زمان(عج)، آینده را روشن می بینیم.

 

این خطیب برجسته کشور با تأکید بر این که انسان ها به سرور و شادی نیاز دارند، گفت: طبق روایتی از امام علی(ع) «الهم یذیب الجسم» یعنی غم و اندوه موجب نابودی جسم می‌شود، همچنانکه روانشناسان اعتقاد دارند تأسف بر گذشته و نا امیدی و ترس نسبت به آینده موجب کوتاهی عمر و بهره نبردن از زندگی دنیایی است.

 

وی اضافه کرد: امام صادق(ع) در روایتی برای انسان مؤمن چهار علامت مطرح کردند که یکی از آنها «وجهٌ منبسط» یعنی روی گشاده است و در قرآن کریم نیز می خوانیم که «وعباد الرحمن الذین یشمون علی الارض هونا و اذا خاطبهم الجاهلون قالو سلاما» یعنی بندگان شایسته خدا کسانی هستند که روی زمین با تکبر راه نمی روند و با انسان های نادان نیز با ترش روی برخورد نمی‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی یادآور شد: بله ما در شرایط سختی هستیم، کرونا بیش از 190 کشور جهان را در برگرفته ولی این هرگز نباید موجب نا امیدی و ترس ما نسبت به آینده شود، چراکه ما در شریف ترین ایام سال هستیم و می توانیم با تضرع به درگاه خدا در کنار رعایت مسائل بهداشتی، این بلیه را از خود و جامعه دور کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مهمترین اعمال ماه شعبان پرداخت و گفت: پاداش روزه در این ماه مساوی با بهشت قرار داده شده است، همچنین استغفار و به طور کلی ادعیه وارد شده در این ماه را بخوانیم چرا که خداوند از ما دعوت کرده و خودش وعده استجابت دعا داده است.

 

این استاد اخلاق حوزه رعایت مسائل بهداشتی را یک اصل ضروری عنوان کرد و گفت: حضرت امام(ره) نسبت به دستور پزشکان مطیع محض بود و هرگز نسبت به آنها تخلفی انجام نمی داد، بنابراین رعایت بهداشت بسیار ضروری است اما از دعا هم دست برنداریم.

 

وی با تأکید بر این که کرونا در کشور ما یک تنبیه نیست بلکه تنبه و هشدار محسوب می‌شود، خاطرنشان ساخت: باید با توکل و شکر نعمت های خدا و استعانت از درگاه الهی و همچنین توجه به دستورات بهداشتی برای رفع این بلیه قدم برداریم و از خدا بخواهیم تا خداوند بیماران را نیز شفای عاجل عنایت کند.

کد خبر 909332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha