صدقه، استغفار و قرائت مناجات شعبانیه بهترین اعمال ماه شعبان است

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که صدقه، استغفار و قرائت مناجات شعبانیه بهترین اعمال ماه شعبان است، گفت: مناجات شعبانیه از کنوز و گنج های مناجات هایی است که به ما رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین «علی نظری‌منفرد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، ضمن تبریک به مناسبت فرار رسیدن ماه شریف شعبان به بیان برخی از اعمال این ماه پرداخت و اظهار داشت: در روایات ما برای روزه این ماه سفارشات زیادی شده تا جایی که امام معصوم می‌فرماید: روزه شعبان ذخیره ای برای بنده در روز قیامت است و کمترین پاداش آن بهشت است.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم صدقه و استغفار در ماه شعبان را دو عمل دیگر مستحبی در این ماه عنوان کرد و گفت:شعبان به دلیل موالیدی که در آن قرار دارد، ماه سرور و شادی اهل بیت(ع) است و امیدواریم خداوند به برکت این ذوات مقدسه و اعمالی که انشاءالله خالصانه انجام می دهیم، مشکلات و مصائب را از کشور ما و از کل دنیا برطرف کند.

 

وی به برخی دیگر از اعمال این ماه اشاره کرد و گفت: مناجات شعبانیه نیز از کنوز و گنج های مناجات هایی است که به ما رسیده است و در روایت وارد شده است که همه ائمه این مناجات را می خواندند، بنابراین شابسته است این دعا را بخوانیم و اگر توفیق خواندن همه آن را نداریم برخی از فرازهای آن را قنوت نماز بخوانیم که ارزش زیادی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد تصریح کرد: حضرت امام(ره) قسمت های آخر مناجات را معمولا در ماه شعبان در حضور مردم می خواندند و می فرمودند: فرازهای خیلی عجیبی در این مناجات موجود است؛ همینطور فرازهای دیگری که در این مناجات وجود دارد واقعا جای تأمل دارد به ویژه آن جایی که می‌فرماید: «الهی سرنی بلقائک» خدایا مرا مسرور به لقاء خودت قرار بده در روزی که بین بندگان داوری می کنی و در برابر دیدگان مردم مرا مفتضح نکن!

 

وی بیان داشت: مناجات شعبانیه از غرر مناجات های ما است که در جای دیگر نظیر آن وجود ندارد که نباید از خواندن و تأمل و تدبر در آن غفلت کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم در پایان ضمن تأکید بر مقدمه بودن رجب و شعبان برای درک فیوضات ماه رمضان اظهار داشت: انشاءالله با بهره گیری از معارف و فضائل ماه رجب بتوانیم با آمادگی کامل وارد رمضان شویم و انشاءالله بیماری کرونا به حق این ایام و به حق شایستگانی که در این ایام متولد شده اند، ریشه کن شود.

کد خبر 909129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha